مراکز پاسخ‌گویی به شبهات هم‌افزایی داشته باشند
کد خبر: 4153575
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

مراکز پاسخ‌گویی به شبهات هم‌افزایی داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مراکز پاسخ‌گویی به شبهات نیاز به هم‌افزایی دارند خصوصا در بحث شبه پژوهی و رصد بهتر است بین مراکز پاسخگو هم‌افزایی باشد تا در این راستا جلوی موازی کاری‌ها گرفته شده و از ظرفیت‌های موجود به صورت کامل استفاده شود.

به گزارش ایکنا از قم، مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه)، همزمان با عید سعید غدیر خم از کتاب «غدیر شناخت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی رونمایی کرد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام درویشی، مدیر آموزش و پژوهش مرکز، گزارشی از فعالیت‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) مطرح نموده و پیرامون هم‌افزایی بین مراکز پاسخگویی به شبهات در قالب پاسخ کده‌های موسسات و مراکز تخصصی و پاسخ کده‌های استانی توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفت: مسئله پاسخ به شبهات در راستای موضوع جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و بسیار جای کار داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در پاسخ به شبهات در زمان کنونی بحث‌های مبنایی و اعتقادی بیشتر مورد نظر است. شبهات پیرامون عفاف و حجاب هم از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مسئله روز جامعه می‌باشد و نیاز به کار دارد.

این استاد حوزه در ادامه شبهات مربوط به ولایت فقیه که در ایران و در عراق وجود دارد را نیز متذکر شده و گفت: باید پاسخ این شبهات به صورت مستمر و به روز داده شود.

وی تعدد مراکز پاسخ‌گویی به شبهات را متذکر شد و بیان کرد:، تعدد این گونه مراکز به نفسه چیز بدی نیست و نیاز به هم افزایی دارند خصوصا در بحث شبه پژوهی و رصد بهتر است بین مراکز پاسخگو هم‌افزایی باشد تا در این راستا جلوی موازی کاری‌ها گرفته شده و از ظرفیت‌های موجود به صورت کامل استفاده شود.

انتهای پیام
captcha