تجلیل از 13 پیرغلام حسینی در رویداد «مقام مجنون»
کد خبر: 4153684
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

تجلیل از 13 پیرغلام حسینی در رویداد «مقام مجنون»

برنامه تجلیل از 13 پیرغلام اهل بیت(ع) استان تهران در امتداد رویداد مقام مجنون روز سه‌شنبه، 19 تیرماه در محل مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

آغاز رویداد «مقام مجنون» در سراسر کشوررویداد «مقام مجنون» با محوریت پاسداشت پیرغلامانِ میاندار حسینی در سراسر کشور آغاز  به کار کرده است. در این رویداد ۱۰ روزه، بیش از ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان عرصه هیئت و روضه اهل‌ بیت(ع)، مورد تکریم و تعظیم قرار خواهند گرفت. 

در استان‌های مختلف، میانداران پیشکسوت، از طرف نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان و به همراه مسئولان مرتبط، با حضور در منازل این عزیزان تکریم و «نشان حبیب» به پاسِ یک عمر خدمت خالصانه به دستگاه سیدالشهدا(ع)، به ایشان اهدا خواهد شد. 

امیر مقدسیان، قائم‌مقام بنیاد دعبل خزاعی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح جزئیات برگزاری رویداد «مقام مجنون» پرداخت و اظهار کرد: بنیاد دعبل خزاعی براساس منویات مقام معظم رهبری که کار حمایت و ارائه خدمات به پیرغلامان و ستایشگران اهل بیت(ع) را بر عهده دارد و همچنین براساس رسالت سازمانی و مأموریت‌های محوله سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت از جامعه هدف خود که عمدتاً پیرغلامان اهل بیت(ع) بوده و نقش اساسی در باورهای دینی و مذهبی جامعه دارند، موضوع تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) را در دستور کار خود قرار داده است.

مقدسیان با بیان اینکه این برنامه از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این برنامه سال گذشته با نام «یک عمر نوکری» برگزار شد و امسال نیز با همان شیوه و با عنوان رویداد «مقام مجنون» در حال اجراست.

وی افزود: سال گذشته و طی اجرای رویداد «یک عمر نوکری»، مسئولان هیئت‌های مذهبی تجلیل شدند و امسال نیز بنا شده تا میان‌داران هیئت‌های مذهبی یعنی پیرغلامان هیئت‌ها مورد تکریم واقع شوند که در این راستا تعداد 200 پیرغلام اهل بیت(ع) در کل کشور شناسایی شده و تجلیل خواهند شد. تعداد 13 نفر از این پیرغلامان مربوط به استان تهران و مابقی نیز از سراسر کشور انتخاب شده‌اند.

مقدسیان با بیان اینکه این رویداد از روز گذشته، 17 تیرماه در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه تجلیل از 13 پیرغلام اهل بیت(ع) استان تهران نیز روز سه‌شنبه، 19 تیرماه از ساعت 16:30 تا 18:30 در محل مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) واقع در خیابان انقلاب اسلامی تهران برگزار می‌شود.

قائم‌مقام بنیاد دعبل خزاعی در پایان تصریح کرد: در راستان اجرای این رویداد، تندیس «نشان حبیب» نیز که طی هفته گذشته در سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد، به پیرغلامان منتخب در سراسر کشور اهدا خواهد شد.      

یادآور می‌شود، در این مراسم علاوه بر مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، چهره‌های شاخص جریان ستایشگری اهل ‌بیت(ع) نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۰۷:۲۶
0
0
احسنت به بنیاد دعبل خزاعی
captcha