تأسیس مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌شرقی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4153685
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

تأسیس مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌شرقی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان شرقی از تأسیس مرکز ملی تخصصی نیکوکاری قرآنی استان با هدف کمک به جامعه قرآنی سه دهک اول و توسعه و نشر معارف قرآنی در جامعه خبر داد.

علی اصل هاشمی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان شرقی

علی اصل هاشمی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان از تأسیس مرکز ملی تخصصی نیکوکاری قرآنی استان با هدف کمک به سه دهک اول جامعه قرآنی و توسعه و نشر معارف قرآنی در جامعه خبر داد و گفت: این مرکز به همت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌‏های قرآنی استان و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شده است.

وی افزود: چنین مراکزی در برخی استان‌های بزرگ کشور تأسیس شده و توانسته کارهای بزرگی را در راستای حمایت و توسعه‌ فعالیت‌های قرآنی انجام دهد. 

اصل هاشمی با تأکید بر اینکه بسیاری از مؤسسات قرآنی با مشکلات عدیده مالی روبه رو بوده و برخی نیز به خاطر مشکلات تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: مرکز نیکوکاری قرآنی در راستای رفع مشکلات مؤسسات، ایجاد مؤسسات جدید به ‌ویژه در مناطق محروم و همچنین حمایت از جامعه قرآنی تلاش می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در ادامه با تشریح اهداف راه‌اندازی مرکز نیکوکاری قرآنی در استان، گفت: این مجموعه‌ جهت جذب کمک‌های مردمی و افرادی که علاقه‌مند به توسعه فعالیت‌های قرآنی استان هستند، تأسیس شده است. 

وی هدفمند کردن کمک‌های مردمی را از دیگر اهداف این مرکز مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به علت بازدیدهای حضوری و ارتباط با مدیران مؤسسات قرآنی، در جریان مسائل و مشکلات مجموعه‌های قرآنی استان قرار دارد، بنابراین هرگونه کمک از کانال اتحادیه سریعتر به نتیجه می‌رسد. 

اصل هاشمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری برای حمایت از فعالان قرآنی، یادآور شد: بسیاری از فعالان عرصه قرآن و عترت که جزء سه دهک اول جامعه محسوب می‏‌شوند، به جهت حجب و حیایی که دارند هرگز نمی‏‌توانند از حمایت‌ ارگان‌های حمایتی و مردمی بهره‌مند شوند که مرکز نیکوکاری با حفظ کرامت و شأن این افراد، آنان را تحت پوشش قرار خواهد داد. 

ضرورت ایجاد وقف‌های جدید برای حمایت‌ از فعالیت‌های قرآنی 

این پیشکسوت قرآن، با اشاره به حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های قرآنی در مناطق محروم توسط مرکز نیکوکاری قرآنی استان، اظهار کرد: بسیاری از مجموعه‌های قرآنی در مناطق محروم با وجود پتانسیل‌های قوی و وجود افراد مستعد در این مناطق، به دلیل نداشتن امکانات مادی و تجهیزاتی، امکان فعالیت نمی‌یابند که می‌توان با شناسایی و کمک به این مجموعه‌های توانمند، نسبت به پرورش چهره‌های ممتاز قرآنی اقدام کرد. 

وی ایجاد مجموعه‌های قرآنی در مناطق مستعد را از دیگر اهداف مطرح کرد و گفت: در پی رصدهایی که از طرف اتحادیه انجام شده، در برخی از مناطق استان افراد مستعدی زندگی می‌کنند که امکان تردد به شهرهای بزرگ را ندارند که تأسیس یک مجموعه قرآنی در آن مناطق، علاوه بر رفع برخی مشکلات اجتماعی سبب پرورش و خلق چهره‌های برتر قرآنی خواهد شد. 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت‌ از فعالیت‌های قرآنی و ایجاد وقف‌های جدید در این رابطه، خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها وقف‌های قرآنی در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، اما متاسفانه در استان آذربایجان‌شرقی چنین وقفی وجود نداشته و مرکز نیکوکاری در راستای اشاعه‌ این موضوع نیز تلاش خواهد کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعداد مجموعه‌های قرآنی در مقایسه با جمعیت استان عدد قابل قبولی نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز همواره به‌عنوان شهر اولین‌ها مطرح بوده است، امیدواریم با کمک خیرین و دلسوزان استان بتوانیم قدم‌های مؤثری در این زمینه برداریم. 

اصل هاشمی، با اشاره به راه‌های واریز کمک‌های مردمی به مرکز نیکوکاری قرآنی استان، گفت: هم‌استانی‌های عزیز و خیرین بزرگوار می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب مرکز ملی تخصصی قرآنی استان نزد صندوق امداد ولایت(881354666) و شماره کارت مرکز(6037997950496936) واریز کرده و یا به‌صورت حضوری به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان شرقی مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha