اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن رسانه ملی
کد خبر: 4154555
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن رسانه ملی

هفدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و خانواده رسانه ملی برگزار و طی مراسمی اسامی برگزیدگان این مسابقات اعلام و تجلیل شدند.

برگزیدگان مسابقات قرآن رسانه ملی تجلیل شدند + اسامی

امیرحسین عرب‌زاده، دبیر هفدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به از سرگیری این رویداد بعد از دو سال وقفه گفت: سال گذشته بعد از دو سال وقفه، به علت شیوع بیماری کرونا، دبیرخانه مسابقات شکل گرفت تا این رویداد را در 12 رشته برگزار کنیم. 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه بخش شفاهی، کتبی و موضوع ویژه برگزار شد، افزود: موضوع ویژه، بخش جدیدی با محوریت نماز در ساختارهای اداری و چگونگی اقامه آن بود. در این بخش از مخاطبان درخواست ارسال یادداشت داشتیم.

عرب‌زاده تصریح کرد: در بخش کتبی نیز تغییرات محتوایی ایجاد شده بود. بخش کتبی شامل سه رشته سیره اهل بیت(ع)، آشنایی با احکام و تفسیر قرآن کریم بود. تغییر محتوایی به طور خاص این بود که برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با منظومه فکری مقام معظم رهبری سه کتاب از معظم‌له را به عنوان منبع اعلام کردیم. این سه کتاب شامل «تفسیر سوره مبارکه ممتحنه»، «حماسه امام سجاد(ع)» و «رساله نماز و روزه» بود. این کتاب‌ها از سوی انتشارات انقلاب اسلامی چاپ شده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شد.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی با اشاره به اینکه حدود هزار و 200 شرکت‌کننده در هر سه بخش مسابقات حضور داشتند، گفت: مخاطبان این مسابقات کارکنان، بازنشستگان سازمان و خانواده‌های آنها بوده است. بخش سوم(شفاهی) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن، همچنین اذان و ابتهال برگزار شد. رشته ابتهال امسال برای اولین بار به مسابقات اضافه شد و محتوای آن هم شعر عربی «حب‌الحسین» بود.

وی بیان کرد: بخش‌های مسابقات به صورت حضوری (حضور در صداوسیمای مراکز استان‌ها و برقراری ارتباط برخط با هیئت داوران) برگزار شد و در نهایت نوزدهم تیرماه اختتامیه این مسابقات در سالن کوثر سازمان صدا و سیما و با حضور کارکنان رسانه ملی، رئیس سازمان صدا و سیما و ... برگزار و طی آن از برگزیدگان این رویداد تجلیل شد.

عرب‌زاده با اشاره به اینکه مراکز استانی همواره بحث این مسابقات را داشته و دارند، گفت: با توجه به اینکه این مسابقات دو سال وقفه داشت، نیاز به این داشتیم که بازیابی صورت گیرد و کارهایی که سابقاً انجام شده بود و در آن وقفه ایجاد شده بود جریان پیدا کند، لذا فراخوان مسابقات را اعلام کردیم. با توجه به اینکه اوایل سال گذشته هنوز کرونا شیوع داشت و در میانه سال بود که پروتکل‌ها به معنای عام برداشته شد، به همین خاطر ما مسابقات را به صورت دریافت آثار برگزار کردیم و در بخش‌هایی هم که نیاز به حضوری بود به صورت حضوری آنلاین برپا شد. امیدواریم در ادوار آینده با شیوه‌های دیگری این مسابقات را پیش ببریم.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی بیان کرد: خانواده بزرگ رسانه ملی یک جامعه قرآنی منحصر به فرد را در خود جای داده است، به این خاطر که خیلی از شرکت‌کننده‌های ما به صورت خانوادگی در مسابقات حضور یافته بودند و این حائز اهمیت است که ما بدانیم خانواده‌های کارکنان صدا و سیما خانواده‌هایی قرآنی هستند. مطمئناً اگر فرصت ثبت‌نام بیشتر بود، قطعاً افراد بیشتری حضور می‌یافتند. 

عرب‌زاده در پایان بیان کرد: بخشی از برگزیده‌های مسابقات نوجوانان 7 تا 15 ساله بودند و با توجه به این موضوع رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه اعلام کرد، اذان‌هایی که نوجوانان در این مسابقات داشته‌اند برای پخش از رسانه ملی استفاده خواهد شد. همچنین در این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم قرائت شد. 

اسامی برگزیدگان هفدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی به شرح زیر است؛

رشته قرائت ترتیل

اسماعیل همایی از خراسان رضوی رتبه اول
یوسف تبریزیان از استان تهران رتبه دوم 
احد ایرانمنش از استان کرمان رتبه سوم 

قرائت تحقیق

محمدعلی کریمی سامیان از استان اردبیل رتبه اول
علی حوری‌کامران از استان تهران رتبه دوم
مهدی گیاهچین از استان اصفهان رتبه سوم

دعاخوانی

فلاح شوشتری مجلسی از استان تهران رتبه اول
سیدیاسر صفوی از استان بوشهر رتبه دوم
مهدی گلچین‌دوست از استان قزوین رتبه سوم

رشته ابتهال 

مجید آهنگری‌کیاسری از استان مازندران شایسته تقدیر

رشته اذان

محمدجواد نوری 12ساله از استان قزوین رتبه دوم
امیرمهدی‌ هادی‌پور‌نقنه 12ساله از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم

ترتیل نوجوانان

هادی اسماعیلی‌جندابه 14ساله از اصفهان رتبه اول
محمدمهدی احمدی 12ساله از استان مرکزی رتبه دوم 
نرگس ایزدپناهی 10ساله از تهران رتبه سوم 

قرائت تحقیق نوجوانان

حسن عسکری‌زاده 10ساله از تهران رتبه اول
محمدحسین خواجه 11ساله از گلستان رتبه دوم
علی سعادت‌نوری 12ساله از استان مرکزی رتبه سوم

رشته حفظ نوجوانان

فاطمه وکیلی 15ساله از اصفهان رتبه اول
محمدحسین رضایی 14ساله از استان مرکزی رتبه دوم
ایمان بنایی 15ساله از تهران رتبه سوم

آشنایی با احکام

عبدالرضا بیت‌‌سیاح از خوزستان رتبه اول
حسین طالبی از همدان رتبه دوم
فریبا بت‌شکن از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم

سیره اهل بیت(ع)

حسین نظری از آذربایجان شرقی رتبه اول
سمیرا امیری از کرمانشاه رتبه دوم
سمیرا محمدی‌رحیم از همدان رتبه سوم 

ترجمه و تفسیر 

مریم ساداتی‌پور از اصفهان رتبه اول
هیفا جواهریان از تهران رتبه دوم
علیرضا اسعدی از اصفهان رتبه سوم 

انتهای پیام
captcha