تأمین آب سیستان‌وبلوچستان با حساسیت بالا دنبال شود
کد خبر: 4155141
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای سیستان‌وبلوچستان:

تأمین آب سیستان‌وبلوچستان با حساسیت بالا دنبال شود

ابوالفضل احمدزاده گفت: در حوزه تأمین آب که این مهم بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است؛ می‌طلبد با توجه به شرایط خاص سیستان‌وبلوچستان ‌موضوعات با حساسیت بالا دنبال شود چرا که در وضعیت فعلی، تاب و تحمل تنش‌های آبی جدید وجود ندارد.

احمدزاده سرپرست حقوق عامه سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی آب‌وفاضلاب استان، ابوالفضل احمدزاده، سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌وبلوچستان شامگاه، 23 تیرماه در جمع مدیران عامل صنعت آب و برق این استان و در جلسه شورای هماهنگی و انسجام‌بخشی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه، گفت: مدیران باید در چارچوب سیاست‌ها و ساز و کارهای تعریف شده در سطح ملی انجام وظیفه کنند و متقابلاً پاسخگوی وظایف و مسئولیت‌های محوله نیز باشند.

احمدزاده، دستیابی به این دو مقوله مهم را در چارچوب بندهای ده‌گانه ابلاغی از سوی معاونت سیاسی و امنیتی دادستانی کل کشور دانست و در تشریح این موارد افزود: بعضاً افراد، عناصر یا نهادهایی در نحوه اجرای برنامه‌های منابع و مصارف سدهای کشور خصوصاً در استان‌های دارای تنش آبی مداخله می‌کنند؛ از این‌رو مدیران عامل باید این حساسیت را داشته باشند که اگر مداخله‌ای صورت می‌گیرد به فرد یا نهاد مربوطه تذکر لازم داده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اولویت‌ها در تأمین آب، گفت: در حوزه تأمین آب که این مهم بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است؛ می‌طلبد با توجه به شرایط خاص سیستان‌وبلوچستان ‌موضوعات با حساسیت بالا دنبال شود چرا که در وضعیت فعلی، تاب و تحمل تنش‌های آبی جدید وجود ندارد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌وبلوچستان ‌ادامه داد: دخالت در اجرای برنامه‌های تکلیفی وزارت نیرو با ملاحظات سیاسی منطقه، اعمال فشار بر عوامل اصلی طرح‌ها و پروژه‌های آب و برق جهت تغییر نتایج مطالعات و طراحی آن‌ها، دور از نظر نیست و در این راستا فشارهایی خارج از قاعده اعمال می‌شود.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود، متذکر شد، ضروری است از سوءاستفاده سیاسی خارج از برنامه‌های تدوین شده، سیاست‌های ابلاغی و چارچوب‌های مصوب وزارت نیرو در اموری از قبیل صدور مجوزهای تخصیص آب، مجوزهای بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی و برداشت مصالح از رودخانه‌ها جلوگیری شود و کلیه این اقدامات در چارچوب قانون باشد.

وی با اشاره به اعمال فشار توسط برخی افراد، به منظور رسیدن به اهداف و مقاصد منطقه‌ای، سیاسی و محلی با برقراری روابط غیرحرفه‌ای نزد برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اضافه کرد: اعمال فشار بر مدیران و اتخاذ تصمیم‌های خارج از ضوابط فنی و اجرایی پروژه‌های بخش آب و برق از طریق طرح موضوعات در جلسات غیرفنی و غیر کارشناسی و بعضا دخالت در سیمای طرح‌های جامع ممکن است صورت گیرد که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

معاون دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه ضوابط فنی در اجرا باید رعایت شود، افزود: کلنگ‌زنی و شروع پروژه‌های حوزه آب و برق استان نباید بر خلاف ضوابط و چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور باشد.

احمدزاده همچنین با اشاره به اهمیت انتصاب مدیران استانی و شهرستانی در شرایط خاص این استان، گفت: با توجه به پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های موضوع، مدیرانی شایسته با روحیه جهادی که تکالیف قانونی را به درستی انجام دهند انتخاب و منصوب شوند چرا که مدیران مربوطه بایستی قطعا در برابر اقدامات اشتباه و تبعاتِ نارضایتی‌های مردم شریف استان پاسخگو باشند.

انتهای پیام
captcha