شاخصه ارزش‌گذاری فعالیت‌های قرآنی ارتقا باید
کد خبر: 4155868
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
شاهسونی:

شاخصه ارزش‌گذاری فعالیت‌های قرآنی ارتقا باید

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یکی از دغدغه‌های پیشکسوتان قرآنی را ارتقای جایگاه در کشور عنوان کرد و گفت: انتظار داریم ارزش‌گذاری بهتری برای فعالیت‌های قرآنی انجام شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص دغدغه‌های خود در این عرصه به عنوان یکی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی گفت: زمانی به اهداف و آرزوهای خود می‌رسید که کسی در این عالم نباشد که قرآن را نشناسند و با آن ارتباط نداشته باشد، لذا آشنایی تمام مردم دنیا با قرآن یکی از آرزوهای ماست.

شاهسونی ادامه داد: آرزومندیم هر کسی به توان و ظرفیت خود با قرآن انس داشته باشد؛ یکی مفسر و حافظ کل قرآن،‌ دیگری حافظ حتی یک سوره و یا هنرمند قرآنی باشد، لذا باید کل مردم عالم را قرآنی کرده و با این کتاب آسمانی مأنوس کنیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت:‌ دستورات ایشان در زمینه تدبر، قرائت، حفظ و به‌ویژه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برای همین منظور است و تحقق منویات معظم‌له به خصوص در این عرصه یکی از دغدغه‌ها و شعارهای اصلی ماست.

وی فلسفه راه‌اندازی مدارس حفظ همراه با تحصیل را تلاشی برای تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در کشور عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم بتوانیم مدارس حفظ همراه با تحصیل را در کل کشور راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم به افق 10 میلیون حافظ قرآن نزدیک شود.

شاهسونی دغدغه دیگر را ارتقای جایگاه بهتر و عالی‌‌تر جامعه قرآنی در کشور عنوان کرد و گفت: انتظار داریم ارزش‌گذاری بهتری برای فعالیت‌های قرآنی در کشور انجام شود و باید حافظان و قاریان قرآن جایگاه بهتری در جامعه داشته و مورد توجه باشند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت ادامه داد: در روایات آمده است که حضرت رسول(ص) وقتی می‌خواستند به کسی مسئولیتی دهند یکی از سؤالاتی که مطرح می‌کردند این است که چه کسی قرآن را بیشتر حفظ است و مسئولیت‌ها را بر اساس انس با قرآن به افراد اعطا می‌کردند لذا امیدواریم ما نیز در جامعه به این مرحله برسیم.

وی با اشاره به تفاوت راه‌اندازی مؤسسه قرآنی در این برهه زمانی با دهه 70 گفت: اکنون سخت‌تر است زیرا قبلاً افراد بیشتری می‌توانستند به صورت تبرعی با ما کار کنند اما اکنون شرایط اقتصادی جامعه به شکلی است که دیگر کسی نمی‌تواند به راحتی کار کند و همه مشکلات اقتصادی دارند و مجبورند در قبال کاری که انجام می‌دهند، مزد طلب کنند و این مسائل کار قرآنی را دچار مشکل کرده است یعنی وضعیت اقتصادی و معیشتی تأثیر زیادی در روند فعالیت‌های قرآنی داشته است.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha