رویداد «چای روضه» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4156411
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
همزمان با ماه محرم؛

رویداد «چای روضه» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

نخستین رویداد استانی روایت‌نویسی با عنوان «چای روضه» همزمان با ماه محرم از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

رویداد چای روضه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مسلم محمودیان، دبیر نخستین رویداد روایت نویسی «چای روضه» در استان با اشاره به نخستین رویداد استانی روایت‌نویسی با عنوان «چای روضه» همزمان با ماه محرم از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: روایت و بیان تاریخ شفاهی از رویدادها و رخدادها علاوه بر بیان کردن یک اتفاق، مطالب مهمی را در اختیار مخاطب خواهد گذاشت و زمینه را برای معرفی هر چه بهتر آن واقعه فراهم خواهد کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری رویداد روایت نویسی «چای روضه» در حوزه هنری ثبت روایت مردم از مراسمات و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.

محمودیان معرفی اهداف عزاداری‌های سید و سالار شهیدان را مهم‌ترین موضوع این رویداد اعلام کرد و گفت: عزاداری و گریه بر مصیبت‌های امام حسین(ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نیست و اهداف بزرگتری چون حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، معرفی اهل بیت معصوم(ع) به عنوان الگوی مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان و بسیاری دیگر اهداف اصلی مراسمات ماه محرم است که در روایت‌ها می‌توان به آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: روضه‌های خانگی، دیگ‌های نذری، تکایا و هیئت‌های محله، فضاسازی شهر و روستا از جمله موضوعات قابل روایت در این رویداد استانی است.

محمودیان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌بایست روایت خود را در موضوعات ذکر شده در قالب فایل ورد و حداکثر  ۲۰۰۰ کلمه به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.

دبیر نخستین رویداد روایت نویسی «چای روضه» در استان گفت: به برگزیدگان این رویداد لوح تقدیر، تندیس جشنواره و به ترتیب نفر اول یک میلیون پانصد هزار، نفر دوم یک میلیون دویست هزار و نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد و از سه نفر نیز با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، آثار برگزیده این رویداد در یک مجموعه از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به چاپ خواهند رسید.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا پایان مرداد ماه به حوزه هنری واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲ و یا از طریق شماره تماس ۰۹۱۷۸۷۱۰۴۰۰ در پیام رسان بله و ایتا ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha