برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه سمنان
کد خبر: 4156546
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه سمنان

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی، ویژه ماه محرم در ۱۵۰ نقطه استان همزمان با سراسر کشور در مصلی سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، عباسعلی طالب‌بیدختی، رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان امروز، 29 تیر از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش ساعت هشت جمعه 30 تیرماه برگزار می‌شود گفت: ۱۰ هزار دست لباس ویژه نوزادان برای همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم برای توزیع به صورت رایگان تدارک دیده شد.

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم در سمنان در مصلای بزرگ این شهر با حضور سخنرانان و مداحان برگزار که در این راستا اهداف رسالت حسینی در نینوا را تبیین می‌کنند.

به گفته وی؛ مداحان در همایش شیرخوارگان حسینی آیینی ویژه ماه محرم مرثیه‌خوانی خواهند کرد و مادران فرزندان شیرخوار خود را با فرهنگ حسینی آشنا می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در استان سمنان متذکر شد: پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر(عج) همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ قرائت می‌شود.

طالب‌بیدختی افزود: آیین شیرخوارگان حسینی هر ساله در روز جمعه دهه اول ماه محرم و با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی، به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش‌های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مادران در آیین شیرخوارگان حسینی با استفاده از لباس عزا و پیشانی‌بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) برای نوزادان خود در سوگ شهدای کربلا و حضرت علی اصغر(ع) سوگواری می‌کنند.

مادران عزادار حسینی با خواندن لالایی، یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) را گرامی‌دارند و حضور و ایستادگی خود و پرورش فرزند خود را برای یاری حضرت ولی عصر(عج) مطابق با فرهنگ عاشورایی و ضرورت ایستادگی در برابر ظلم اعلام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha