حرم شاهچراغ(ع) و 35 بقعه متبرکه فارس میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شود
کد خبر: 4156573
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

حرم شاهچراغ(ع) و 35 بقعه متبرکه فارس میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شود

همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا، در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و 35 بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.

شیرخوارگان حسینیبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا، در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی فردا، 30 تیرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و 35 بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در سال جاری در 5 قاره دنیا و 45 کشور و 8 هزار نقطه کشورمان برگزار می‌شود که از این تعداد 750 نقطه مربوط به استان فارس است.

مراسم مذکور صبح فردا از ساعت 8 صبح در تمام نقاط کشورمان آغاز شده و در ساعت 10 صبح نیز به صورت همزمان در سراسر نقاط دنیا، نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) قرائت خواهد شد.

مراسم مذکور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس و مداحی و مرثیه‌سرایی ناصر کهربایی، قاسم زارع و محمد نائل برگزار خواهد شد.

شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در سال جاری ۱۲۰ هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان  در استان فارس تهیه شده و میان شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی همچنین از استقرار ۵ ایستگاه پزشکی با حضور پزشکان ماهر، پرستاران و کارشناسان خانواده برای ارائه مشاوره رایگان سلامت به مادران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: باهماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان، مراکز درمانی و خانه بهداشت در نقاط برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس خدمات مشاوره‌ای سلامت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha