طنین زمزمه لالایی مادران کاشمر به یاد کوچکترین سرباز کربلا
کد خبر: 4156748
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

طنین زمزمه لالایی مادران کاشمر به یاد کوچکترین سرباز کربلا

همزمان با سراسر کشور نوای لالایی مادران کاشمری به‌عنوان دومین شهر زیارتی استانی در عزای علی‌اصغر(ع) طنین‌انداز شد.

شیرخوارگان حسینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هنوز هم صدای لالایی حضرت رباب(س) برای علی اصغر(ع) به گوش‌ می‌رسد. صدایی که همچنان در گوشه و کنار شهر شنیده می‌شود و این‌بار مادران کاشمری در عزای علی اصغر(ع) در گوش فرزندان خود نجوای لالایی به سر دادند.

همزمان با اولین جمعه ماه محرم، مادران کاشمری با شرکت در همایش شیرخوارگان حسینی با بستن سربندها و پیشانی بندهای سبز به سر و پیشانی شیرخوارگان خود و خواندن لالایی برای آنها در سوگ طفل شهید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که امروز، 30 تیرماه در محل بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار شد، کودکان هم با طفل 6 ماهه امام حسین(ع) هم‌نوا شده بودند.

همایش شیرخوارگان حسینی که با حضور مادران و کودکان آن‌ها رنگ و بوی حسینی پیدا کرده بود، مادران با در دست داشتن کودکانی ملبس با لباس‌های سبز و سربندهای «یا حسین(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» به عزاداری برای طفل 6 ماهه امام حسین(ع) پرداختند و در این غم جانگداز، اشک ماتم ریختند.

در حاشیه این مراسم، سیداحمد حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه این محفل، یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان به شهادت رسیده در حادثه عاشورا همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل رضیع(شیرخوار) ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

حسینی با اشاره به اینکه شیرخوار شهید حریم اهل بیت(ع) به‌عنوان بزرگترین سند مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار کرد: رمز ماندگاری واقعه خونین عاشورا و شهادت یاران باوفای سیدالشهداء(ع) خون مطهر امام حسين(ع) و طفل شيرخوارش است.

یادآوری می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین سند مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha