مادران حسینی با دلمویه‌های «رباب» هم نوا شدند
کد خبر: 4156776
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

مادران حسینی با دلمویه‌های «رباب» هم نوا شدند

همزمان با نقاط مختلف دنیا، مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام در 750 نقطه استان فارس برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با نقاط مختلف دنیا، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز، 30 تیرماه در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام در 750 نقطه استان فارس برگزار شد.

این مراسم در شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده شیرخوارگان حسینی همراه با مادرانشان برگزار شد.

امروز مادران شیرخوارگان حسینی با دلمویه‌های حضرت رباب هم‌نوا شدند و بار دیگر با قرائت نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) عهد و پیمانی مجدد برای تداوم راه مکتب حسینی بستند.

1400 سال است که بیرق حسین(ع) و مکتب پرفروغش همچنان بالاست و در طول تاریخ همواره منادیان حقی بوده‌اند که این راه را با خون سرخ رنگین کنند و به قوام و تثبیت آن بیفزایند. قطعاً امروز نیز چنین است و مادرانی هستند که فرزندان خود را به گونه‌ای با مکتب حسین(ع) آشنا می‌کنند که در راه حق جان در طبق اخلاص می‌نهند.

مادران شهدا به حق تداوم‌دهنده همین راه هستند که فرزندان خود را در مکتب حسین(ع) تربیت کنند تا بتوانند عاشقانه‌ترین طی طریق حق و بندگی را انجام دهند و راه آسمان را طی کنند و جاودانه شوند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس و مداحی و مرثیه‌سرایی ناصر کهربایی، قاسم زارع و محمد نائل برگزار شد.

در کنار آن نیز 5 ایستگاه پزشکی به‌همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه مشاوره‌های سلامت به مادران شیرخوارگان حسینی در این حرم مطهر برپا شده بود.

در استان فارس علاوه بر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حسینیه‌ها و مساجد مختلف و همچنین 35 بقعه متبرکه میزبان شیرخوارگان حسینی بودند.

انتهای پیام
captcha