تبیین اهمیت «امامت» و «ولایت» در رأس فعالیت‌های تبلیغی
کد خبر: 4157553
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
آیت‌الله عابدینی در گفت‌وگو با ایکنا تشریح کرد:

تبیین اهمیت «امامت» و «ولایت» در رأس فعالیت‌های تبلیغی

امام جمعه قزوین گفت: اگر ولایت، امامت، جایگاه علی(ع) و اولاد آن حضرت در عصر غیبت و عصر ظهور منجی عالم بشریت و تحقق آرمان‌های حماسه اباعبدالله الحسین(ع) در رأس نگاه تبلیغی ما نباشد، هر کار دیگری کنیم ارزش ندارد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با یادآوری ضرورت اهمیت تبلیغ به‌روز و تأثیرگذار با ابزارهای نوین که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده، اظهار کرد: در ماه تبلیغ قرار داریم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی پیش از ماه محرم در جمع فضلا، طلاب و  مبلغان، اهمیت تبلیغ را تبیین فرمودند، نکته مهمی که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود داشت این بود که اگر تاکنون ما تبلیغ را در درجه چندم اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم، اکنون باید بدانیم که تبلیغ در اولویت نخست است و این مسیر را بایستی اصلاح کنیم.

لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغی

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از تبلیغ می‌شود نباید صرفاً به ظرفیت‌های افراد معمّم تکیه کرد، افزود: امروز با گسترش ابزارهای نوین تبلیغی نظیر اینترنت، گوشی همراه و سایر ابزارها، هر انسان دغدغه‌مندی می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرینی کرده و مفید واقع شود؛ بنابراین لازم است از ظرفیت‌ها به صورت کامل و در تمام فضاهای ارتباطی از جمله فضای خانواده و فضاهای عمومی کار تبلیغ را دنبال کنیم و در اولویت اول قرار دهیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: روز قیامت که می‌شود، اعضای بدن انسان از جمله زبان از ما شاکی می‌شود که چرا آن را در جای خود استفاده نکردیم؟ زبان می‌تواند غیبت کند، دروغ بگوید، ظلم کند و دلی را برنجاند اما همین زبان می‌تواند مبلّغ دین، خوبی‌ها، مهربانی، ارتباط بین مؤمنان و مروّج حق باشد و باید از ابزار زبان به خوبی برای این معنا استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال وقتی که مهم‌ترین حکم را برای پیامبر(ص) صادر می‌کند، در آیه 67 سوره مائده می‌فرماید؛ «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ»، یعنی ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان. مهم‌ترین مسئولیتی که خدا به پیامبر(ص) می‌دهد مسئولیت مبلّغی است، خوشا به حال آن پیروانی که بتوانند در زندگی‌شان کار تبلیغی انجام دهند، چرا که کار تبلیغی بسیار مهم است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند در ادامه آیه 67 سوره مائده می‌فرماید؛ «وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ»، یعنی اگر نرسانی، تبلیغ رسالت و ادای وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شرّ مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد. خداوند در این آیه به پیامبر(ص) فرمود اگر این مأموریت تبلیغی را انجام ندهی گویا هیچ کاری انجام نداده‌ای، این نشان از اهمیت تبلیغ است. وقتی این حکم از سوی خدا صادر شد اولین و بزرگ‌ترین مبلّغ دین یعنی نبی مکرم اسلام(ص)، موظف شد در غدیر خم امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کند، حضرت در آنجا فرمود خدایا پذیرای ولایت علی را دوست بدار و دشمن او را دشمن بدار، یاری کن هر کس که علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند و تنها بگذارد.

اهمیت کار مبلغان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه یادآور شد: این اولین اقدام تبلیغی پیغمبر(ص) بود، این یعنی ای مبلّغان، ای عاشقان امام حسین(ع)، اگر ولایت، امامت، جایگاه علی(ع) و اولاد آن حضرت در عصر غیبت و عصر ظهور منجی عالم بشریت و تحقق آرمان‌های حماسه اباعبدالله الحسین(ع) در رأس نگاه تبلیغی ما نباشد، هر کار دیگری کنیم ارزش ندارد، یعنی باید ضرورت و اهمیت امامت و ولایت در رأس همه فعالیت‌های تبلیغی برای مردم بیان شود، وقتی این اتفاق می‌افتد دشمنان از دستبرد به دین ما مأیوس می‌شوند.

عابدینی اظهار کرد: به مبلغان دینی دست‌مریزاد می‌گوییم که در طول تاریخ همواره با دلسوزی پای کار تبلیغ بوده‌اند و کاری کرده‌اند که عشق اباعبدالله الحسین(ع) امروز هم در دل‌ها موج می‌زند و خانواده‌ها افتخار می‌کنند فرزند خود را با آرمان‌های والای امام حسین(ع)، ابوالفضل‌العباس(ع) و خاندان اباعبدالله(ع) پیوند بزنند.

وی در پایان تصریح کرد: بعد از حادثه عاشورا والاترین مبلغان، حضرت امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) بودند و اگر همت آن بزرگواران نبود امروز ما عظمت عاشورا را نمی‌شناختیم و راه خودمان را گم کرده بودیم.

انتهای پیام
captcha