راهیابی ۲ هنرمند چهارمحال‌وبختیاری به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی
کد خبر: 4160580
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

راهیابی ۲ هنرمند چهارمحال‌وبختیاری به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

متون نمایشی ۲ هنرمند چهارمحال‌وبختیاری در بیست‌ویکمین دوره از جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی پذیرفته شد.

جشنواره نمایش های آیینی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اعلام دبیرخانه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، متون پذیرفته شده در بخش صحنه‌ای و شبیه‌خوانی این جشنواره مشخص شد که در این میان، نام 2 اثر از هنرمندان  چهارمحال‌وبختیاری نیز دیده می‌شود.

در بخش آثار صحنه‌ای و در قسمت آزاد این جشنواره، متن نمایشی مصطفی محمدی‌دوست هنرمند فارسانی با عنوان «برقه و باد» به همراه 73 اثر دیگر مورد پذیرش هیئت داوران این بخش قرار گرفت.

کوروش صادقی‌چلیچه دیگر هنرمند استان هم در بخش آثار شبیه‌خوانی و در قسمت مجالس غریب با ارسال متن شهادت حضرت شاه‌چراغ توانست نظر موافق هیئت داوران این بخش از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را جلب کرده و به‌عنوان اثر پذیرفته شده شناخته شود.

اثر صادقی در بخش آثار شبیه‌خوانی قسمت مجالس غریب در کنار 12 اثر پذیرفته شده دیگر از هنرمندان کشور قرار دارد.

بنا به اعلام دبیرخانه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، همه آثار پذیرفته شده تا 10 شهریور فرصت دارند فیلم اثر خود را برای بازبینی و بررسی نهایی در پایگاه اینترنتی‌ جشنواره بارگذاری کنند. این جشنواره به دبیری احمد جولایی در پاییز امسال برگزار می‌شود.

این رویداد هنری، پذیرای آثار هنرمندان در ۹ بخش نمایش‌های ایرانی، مجالس شبیه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی سنتی، معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، نمایش‌های آیینی و سنتی ملل، نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پنجمین مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایشگاه هنرهای نمایشی ایرانی و بخش هنرهای نمایشی فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha