جهادگران جهاددانشگاهی به جهادتبیین و امیدآفرینی همت گمارند
کد خبر: 4160644
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهادگران جهاددانشگاهی به جهادتبیین و امیدآفرینی همت گمارند

مشاور امور ایثارگران جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما در جهاددانشگاهی همت به جهادتبیین و امیدآفرینی در جامعه است گفت: بیان موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی کشور در سالیان پس از انقلاب و دستیابی به قله‌های علم و فناوری توسط جوانان مؤمن و انقلابی نقطه پایانی به تبلیغات سوء دشمنان انقلاب که به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در کشور به ویژه در قشر جوان هستند، خواهد بود.

احمد افروزیان، مشاور امور ایثارگران جهاددانشگاهی استان یزداحمد افروزیان، مشاور امور ایثارگران جهاددانشگاهی استان یزد در آستانه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: جهاددانشگاهی نهادی بر آمده از متن انقلاب است که بر اساس نیازها و کمبودهایی که در دانشگاه‌ها و جامعه علمی کشور احساس می‌شد، تشکیل شد.

وی ادامه داد: مؤسسان این نهاد جوانانی پرشور و انقلابی بودند که در فکر پیشرفت و جبران عقب ماندگی‌های کشور در عرصه علم و فناوری بودند. تلاش بی‌وقفه علمی همراه با تفکر جهادی و انقلابی شاخصه مهم جهادگران جهاددانشگاهی است و باعث ابداعات و پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم و دانش در سطح ملی و جهانی شده است. 

افروزیان افزود: این موفقیت‌ها که به دلیل دو بعد دانشگاهی بودن و جهادی عمل کردن این نهاد است، همواره مورد توجه بزرگان و مقامات کشوری از جمله مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ... بوده است، به گونه‌ای که در کلام رهبری بارها از جهاد دانشگاهی به عنوان نمونه و الگوی خودباوری بومی یاد شده است. 

مشاور امور ایثارگران جهاددانشگاهی استان یزد بیان کرد: بی‌شک جهاددانشگاهی بخش بزرگی از پیشرفت‌های خود در زمینه علم و فناوری را مدیون جوانان مکتبی و متعهد و مجهز به سلاح علم و ایمان خود است. جوانانی که بذر امید و خودباوری را سال‌هاست در آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها کاشته‌اند و اکنون میوه افتخار و سربلندی آن را برداشت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما در جهاددانشگاهی همت به جهادتبیین و امیدآفرینی در جامعه است گفت: بیان موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی کشور در سالیان پس از انقلاب و دستیابی به قله‌های علم و فناوری توسط جوانان مؤمن و انقلابی نقطه پایانی به تبلیغات سوء دشمنان انقلاب که به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در کشور به ویژه در قشر جوان هستند، خواهد بود.

انتهای پیام
captcha