آغاز روایت‌پژوهی از چالش‌های تک‌فرزندها در جیرفت
کد خبر: 4161317
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

آغاز روایت‌پژوهی از چالش‌های تک‌فرزندها در جیرفت

روایت‌پژوهی از چالش‌ها و مشکلات خانواده‌های تک فرزند به همت سجاد اسحاقی، پژوهشگر حوزه جمعیت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کلید خورد.

آغاز روایت‌پژوهی از چالش‌های تک‌فرزندها در جیرفتبه گزارش ایکنا؛ روایت‌پژوهی از خانواده‌های تک‌فرزند با هدف شناسایی و معرفی مشکلات و چالش‌های این خانواده‌ها به همت سجاد اسحاقی، پژوهشگر حوزه جمعیت و برگزیده اولین رویداد جایزه ملی جمعیت در استان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کلید خورد.

 اسحاقی در این روایت‌پژوهی با تعدادی از تک‌فرزندان و خانواده‌هایشان مصاحبه و گفت‌وگو خواهد کرد و ماحصل این گفت‌وگو‌ها در کتاب داستانی، زیرنظر سهراب براهام، پیشکسوت داستان‌نویسی استان و برگزیده چندین جشنواره ملی داستان‌نویسی منتشر خواهد شد.

تاکنون این پروژه بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته و با تعدادی از این خانواده‌ها گفت‌وگو شده و متن گفت‌وگوها پیاده شده است. این گفت‌وگو‌ها برای نوشتن داستان به نویسنده سپرده شده است و مصاحبه با سایر خانواده‌ها در حال انجام است.

این اولین روایت‌پژوهی از خانواده‌های تک‌فرزند در کشور است که قرار است در قالب کتاب داستان به جامعه عرضه شود و کتاب داستان برگرفته از این گفت‌وگو‌ها نیز تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ تک‌فرزندان و خانواده‌های تک‌فززندی که روایات و داستان جالب توجهی دارند، می‌توانند به شماره ۰۹۱۳۹۴۸۴۸۲۶ در پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا پیام ارسال و آمادگی خود را برای گفت‌وگو و انجام مصاحبه اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha