«خاطرات ماندگار»
کد خبر: 4161926
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
معرفی کتاب؛

«خاطرات ماندگار»

کتاب «خاطرات ماندگار» به اهتمام «محسن اسمعیل زاده» مروری بر «خاطرات رزمندگان» استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

«خاطرات ماندگار»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «خاطرات ماندگار» به اهتمام محسن اسمعیل زاده مروری بر خاطرات رزمندگان استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده و در ۱۸۴ صفحه و تیراژ هزار جلد توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «خاطرات ماندگار» ضمن مرور خاطرات رزمندگان استان اردبیل در دفاع مقدس به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری رزمندگان اردبیل پرداخته و آنها را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«بالاخره زمان انجام عملیات بدر که روز‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، رسید. بعد از آموزش‌های لازم و تشریح نقشه، 12 شب از شهر سوسنگرد با ماشین‌های استتارشده وارد منطقه عملیاتی شدیم. بامداد ۱۹ اسفند عملیات بدر با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) آغاز شد.

مرحله اول عملیات، غواصان وارد آب شدند و سیم‌خاردار‌ها و موانع ابتدایی را برچیدند. ماهم سوار بلم‌ها شدیم تا خود را به خشکی برسانیم. هنوز به خشکی نرسیده بودیم که آتش شدید عراقی‌ها شروع شد.

انگار دشمن از اجرای عملیات خبردار شده بود. آن‌ها با سلاح‌های سنگین و سبک و ضد هوایی شیلیکا روی غواص‌ها و ما آتش می‌ریختند. روی آب به‌جز تیراندازی با سلاح سبک مثل کلاشینکف و آرپی‌جی ۷ کاری از دست‌مان کاری بر نمی‌آمد. لحظه به لحظه بر تعداد مجروحین و شهدا افزوده می‌شد. بیش‌تر رزمندگان تیر خوردند و به آب افتادند.

ما از مهلکه جان سالم به در بردیم و به خشکی رسیدیم. تا اتوبان بغداد بصره پیشروی کرده بودیم که با پاتک سنگین دشمن مواجه و مجبور به عقب‌نشینی شدیم. در این موقع خبر شهادت آقا مهدی باکری، فرمانده لشکر عاشورا در منطقه پیچید و همه را در بهت فرو برد».

انتهای پیام
captcha