خبرنگاران در بحران‌ها و حوادث هوشمندانه عمل کنند
کد خبر: 4161977
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

خبرنگاران در بحران‌ها و حوادث هوشمندانه عمل کنند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: خبرنگاران مؤمن و انقلابی مظلوم واقع شده‌اند خبرنگار باید در بیان حقایق مقاوم باشد و زودرنج نباشد و در بحران‌ها و حوادث، هوشمندانه عمل و در عین حال به هویت ملی و ایران توجه کند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 21 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با بیان اینکه خدا حسابگری دقیق است و به اعمال انسان توجه دارد، اظهار کرد: خداوند عالم، عادل و حسابگر است و همه اعمال انسان نیز در قیامت ظاهر خواهد شد.

وی اصحاب رسانه را دیده‌بان‌های بیدار ملت دانست و افزود: اگر رسانه و خبرنگار نباشد، مردم متوجه بعضی خطاهای مدیران نخواهند شد بنابراین رسالت خبرنگاران بسیار خطیر و مهم است و باید حقیقت‌جو و روایتگر حقیقت برای مردم باشند. امروزه قدرت‌های سلطه با وجود شکل‌گیری امپراطوری رسانه اما بسیاری از جرم و جنایات سلطه بایکوت خبری می‌شود اما کوچک‌ترین مشکل در جمهوری اسلامی را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خبرنگاران در نظام اسلامی، حقایق دنیا را درک کرده‌‌اند، گفت: در دنیا از ابزار رسانه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند؛ خبرنگاران مؤمن و انقلابی مظلوم واقع شده‌اند خبرنگار باید در بیان حقایق مقاوم باشد و زودرنج نباشد و در بحران‌ها و حوادث، هوشمندانه عمل و در عین حال به هویت ملی و ایران توجه کند و از بی‌مهری مدیران ناراحت نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار پیگیری بیشتر خبرنگاران برای رفع معضلات استان از جمله پسماند و تالاب انزلی شد و تصریح کرد: پسماند گیلان معضل بزرگی برای مردم استان است و مشکلات تالاب انزلی نیز تنها با اختصاص اعتبارات برطرف نمی‌شود بلکه حل مشکلات آن یک عزم ملی می‌طلبد، این تالاب در صورت بازسازی تأثیر به‌سزایی در اقتصاد استان خواهد گذاشت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به درک اصحاب رسانه نسبت به اهداف دشمن، افزود: اصحاب رسانه با آگاهی و رصد مشکلات، در کنار بیان معایب به‌صورت صحیح، امیدآفرینی نیز انجام دهند و اگر فقط به بیان معایب و نقاط سیاه اکتفا کنند مردم ناامید خواهند شد.

امام جمعه رشت تأکید کرد: خبرنگاران با در نظر‌گرفتن آبرو و حیثیت افراد، نسبت به نقد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه اهتمام ورزند و در ادبیات خود دقت کنند؛ مصلحت و منافع نظام در اطلاع‌رسانی‌ها در نظر گرفته شود.

آیت‌الله فلاحتی امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت تلاش در جهت جهاد تبیین توسط مسئولان و اصحاب رسانه، بیان کرد: جهاد با تلاش بی وقفه و بی‌منت همراه است.

انتهای پیام
captcha