پیشنهاد «ماجد نصری» برای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف خوزستان
کد خبر: 4162900
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

پیشنهاد «ماجد نصری» برای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

ماجد نصری، قاری قرآن خوزستانی که در مسابقات قرآن اوقاف خوزستان شرکت کرده است پیشنهاد برون‌سپاری برگزاری مسابقات را ارائه کرد.

ماجد نصری

ماجد نصری، دارنده رتبه برتر جشنواره ملی دانشجویان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: سال‌های بسیاری بود که از میدان مسابقات فاصله گرفته بودم و جشنواره قرآن دانشجویان فرصتی بود تا دوباره در این عرصه حضور پیدا کنم. 

وی که در این دوره از مسابقات در رشته ت ترتیل رتبه سوم را به دست آورد، گفت: رقیبان من در این دوره از مسابقات همگی از فینالیست‌ها و رتبه‌آوران مسابقات قرآن اوقاف کشور بودند. شرکت کنندگانی که در رشته ترتیل حضور پیدا می‌کنند صوت و استعداد خیلی خوبی دارند و رقابت در این جشنواره هم بسیار تنگاتنگ و نزدیک بود.  آقای حق شناس که در این مسابقات رتبه اول را به دست آورد نفر اول رشته اوقاف بود. حتی یکبار همه فینالیست‌های چند سال گذشته مسابقات اوقاف در دارالقرآن امام علی(ع) با عنوان فینال فینالیست‌ها جمع شدند و مسابقه دادند و باز آقای حق شناس در آنجا اول شد. 

نصری ادامه داد: البته جا داشت که مسابقات قرآن ملی دانشجویان در فضای بهتر با امکانات بیشتر برگزار شود. 

وی که در مسابقات اوقاف استان خوزستان در روزهای 23 و 24 مرداد هم شرکت کرده است، در مورد مسابقات گفت: ترکیب شرکت کنندگان در رشته ترتیل هم از افراد با تجربه بود و هم از جوانانی که در این عرصه دارند تلاش می‌کنند و خود را بالا می‌کشند. 

این قاری قرآن بیان کرد: البته نکاتی در مورد شیوه برگزاری نامناسب مسابقات، جایگاه نامناسب قاری و حافظ وجود دارد که ذدر مسابقات قرآن اوقاف خوزستان باز هم به چشم می‌خورد. بی‌نظمی در ساعت برگزاری مسابقات نکته دیگری بود که در مسابقات وجود داشت. مثلاً وقتی که گفته می‌شود مسابقات حفظ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است  خوب باید در همان زمان هم برگزار شود نه اینکه حافظ تا ساعت 4 بعد از ظهر منتظر شود تا نوبتش بشود و مسابقه بدهد. 

وی ادامه داد: اینها مواردی هستند که ما سال‌های سال است داریم می‌بینیم. واقعا اگر اوقاف نمی‌تواند مسابقات را به خوبی برگزار کند، برگزاری آن را به افراد باتجربه و توانمندی مثل آقای بیت‌مشعل یا آقای سیدکریم موسوی بسپارد. 

انتهای پیام
captcha