حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در آلمان
کد خبر: 4163116
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در آلمان

عناصر طرفدار حزب پ.ک.ک با حمله به مسجدی در آلمان بر روی دیوارهای آن شعارهای این گروه را نوشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک به مسجدی در شهر هانوفر در ایالت نیدرزاکسن آلمان حمله کردند.
در بیانیه اتحادیه اسلامی امور دینی تُرک‌ها در آلمان آمده است که حامیان گروه تروریستی پ ک ک شامگاه چهارشنبه با حمله به مسجد مرکزی هانوفر شعارهای این گروه را بر روی دیوارهای مسجد مرکزی آن نوشتند.

بر اساس این بیانیه، نمازگزاران که برای شرکت در نماز جماعت صبح خود را به مسجد رسانده بودند، متوجه نوشته‌های روی مسجد شده و به مدیریت مسجد اطلاع دادند.

محمد زنگین، رئیس انجمن مسجد مرکزی هانوفر در این بیانیه گفت که پیش از این نیز حملات مشابهی علیه مراکز وابسته به اتحادیه اسلامی ترکیه در آلمان انجام شده بود.

وی افزود: ما و نمازگزاران از این حملات مضطرب و نگران هستیم و اجازه نمی‌دهیم فضای آرامش و امنیت شهر به این شکل بر هم بخورد.

زنگین از مقامات رسمی آلمان خواست تا هر چه سریعتر عامل یا عاملان این حادثه را شناسایی و به دست عدالت بسپارند.

حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک در ماه می گذشته نیز دو مرتبه با حمله به مسجد اتحادیه اسلامی امور دینی تُرک‌ها در بادبنتهایم در نزدیکی شهر اسنابروک آلمان حمله کردند و اسامی سرکردگان این گروه تروریستی را روی دیوارهای آن نوشتند.

به نوشته رسانه‌ها، آمار رو به رشد اسلام‌هراسی در آلمان، نگرانی‌های زیادی را نسبت به آینده مسلمانان در این کشور ایجاد کرده است.

در نیمه اول سال ۲۰۲۳، مقامات آلمانی بیش از ۲۵۰ جرم مرتبط با اسلام هراسی را ثبت کردند. بر اساس این آمار، تا ماه ژوئن ۲۵۸ جرم علیه مسلمانان و مساجد ثبت شده است که ۱۳۴ مورد آن در سه ماهه دوم سال جاری بوده است.

حمله اسلام‌ستیزانه به مسجدی در آلمان/آماده
انتهای پیام
captcha