مساجد محل تمدن‌سازی شوند
کد خبر: 4163129
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مساجد محل تمدن‌سازی شوند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسجد تراز مسجدی است که محل خودسازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی باشد.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 26 مرداد در آئین اختتامیه جشنواره اسوه در سپاه ناحیه سمنان با اشاره به جایگاه مساجد گفت: برخی مساجد به «مساجد سکولار» تبدیل شده‌اند که در برخی کلانشهرها مساجدی وجود دارند که درب آنها فقط هنگام نماز باز است و پس از آن بسته می‌شود و عصرها نیز به صورت نوبتی به برگزاری مجالس ترحیم اختصاص می‌یابند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در برخی مساجد نه کار سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد و نه کار فرهنگی و اقتصادی یادآور شد: مسجد تراز و شایسته تجلیل، مسجدی است که در کنار توجه به مسائل فردی، در امور اجتماعی نیز نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه مسجد تراز مسجدی است که محل خودسازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی باشد، متذکر شد: مسجد یکی از مراکز اصلی ارتقای دینی خانواده‌ها است و مساجد کشورمان در زمان کرونا به محلی برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان تبدیل شد و کارکرد اجتماعی خود را نشان داد.

به گفته وی شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مشکلات محلات یکی از مأموریت‌های دست‌اندرکاران مساجد است که بر این اساس با پیروزی انقلاب مساجد نقش محوری خود را پیدا کردند و به مأموریت اصلی خود نزدیک شدند.

امام جمعه سمنان مسجدی که ثمرات آن در جامعه دیده نشود و تعداد اندکی از افراد در آن حاضر شوند مسجد تراز انقلاب اسلامی نیست.

انتهای پیام
captcha