مدیریت بحران کشور هوشمند می‌شود
کد خبر: 4164333
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

مدیریت بحران کشور هوشمند می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دنبال ایجاد سازمانی هوشمند در مدیریت بحران‌ها و مخاطرات هستیم تا با اطلاعات کافی و با نظم بیشتری در مخاطرات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهیم.

نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، امروز، 31 مردادماه، در همایش فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در تبریزگفت: به دنبال ایجاد سازمانی هوشمند در مدیریت بحران‌ها و مخاطرات هستیم تا با اطلاعات کافی و با نظم بیشتری در مخاطرات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه عملکرد این سازمان در مواجهه با مخاطرات قابل قبول است، افزود: تجربه پدر علم است و در اینجا جمع شده‌ایم تا از تجربیات گذشته برای عملکردی بهتر در آینده استفاده کنیم.

نامی، بر اصل پیشگیری در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران هاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، به وسعت و پراکندگی شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: ۳۱ استان، ۴۷۱ شهرستان، بیش از ۱۴۰۰ شهر و نزدیک به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، می‌طلبد تا همواره آماده باشیم و اقدامات لازم را برای کاهش اثرات و تلفات بلایای طبیعی و غیرطبیعی انجام داده و پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه جهان امروز با ۳۴ نوع چالش بزرگ روبروست که مهم‌ترین آنها در شرایط فعلی، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی است که هر سه این موارد می تواند در آینده مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

نامی، اضافه کرد: بیابان‌زایی که در اثر آن گرد و غبار و ریزگردها زیاد می‌شوند امروزه سلامت مردم را تهدید می‌کند از این رو راهی جز حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن نداریم و کاشت یک میلیارد نهال در همین راستاست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از ۶۴ مخاطره‌ای که امروز در جهان شناخته شده ۴۴ مورد در ایران روی داده است و همین امر، ضرورت حفظ آمادگی، پیشگیری و بازسازی و بازتوانی را در کشور دوچندان کرده است.

وی به آتش سوزی جنگل‌ها در نقاط مختلف از جمله کانادا، یونان، آمریکا، استرالیا و برزیل اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری میلادی بیش از ۴۹ میلیون هکتار جنگل در نقاط مختلف دنیا سوخته است و این زنگ خطری برای دنیاست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر هوشمند سازی کارها در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: یکی از سازمان‌هایی که حتما باید هوشمندسازی شود سازمان هواشناسی است، این سازمان با کمبود ۳۳ دستگاه رادار مواجه است در حالیکه اطلاعات این سازمان باید در لحظه و فوری در اختیار مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌ها قرار گیرد.

نامی ادامه داد: پایش لحظه‌ای سرزمینی باید در مدیریت بحران کل کشور فعال شود تا مسئولان هر لحظه بتوانند همه نقاط را رصد و در صورت وقوع بحران، بلافاصله دستورات لازم را صادر کنند.

انتهای پیام
captcha