پاسخگویی به سؤالات مردم از شاخص‌های ارزیابی مدیران است
کد خبر: 4164558
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

پاسخگویی به سؤالات مردم از شاخص‌های ارزیابی مدیران است

استاندار گیلان با بیان اینکه پاسخگویی به سؤالات مردم و رسانه از شاخص‌های ارزیابی مدیران است، گفت: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای مردم هستند که رسالت آنها مطالبه‌گری است و مدیران باید پاسخگو باشند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، اول شهریورماه در نشست با خبرنگاران گیلان که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای رسانه، اظهار کرد: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای مردم هستند که رسالت آنها مطالبه‌گری است و مدیران باید پاسخگو باشند؛ انتظار دارم خبرنگاران دردها و رنج‌های مردم را منعکس کنند تا هر چه زودتر برای رفع آنها اقدام و برنامه‌ریزی شود.

وی با تأکید بر تکلیف‌مداری و عشق به مردمان این سرزمین بر مدیران استان تکلیف کرد تا به عنوان یک تکلیف اجرایی در کنار فعالیت‌های سازمانی خود از توانمندی اصحاب رسانه بهره مند شوند و افزود: پاسخگویی به سؤالات مردم و رسانه از شاخص‌های ارزیابی مدیران است، باید همواره تعامل و همکاری وجود داشته باشد و در کنار هم مشکلات استان را مرتفع کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به صف‌آرایی دشمنان در آن طرف مرزها و فعالیت شبانه روزی بیش از ۲۵۰ رسانه علیه نظام و حاکمیت، گفت: در این شرایط که دشمنان برای ناامیدی مردم تلاش می‌کنند وظیفه خطیر رسانه‌ها و خبرنگاران داخلی که دلسوز نظام هستند، این است که واقعیت‌ها را منعکس کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با کوله‌باری از تجربه مدیریتی، اجرایی و اندوخته ۴۰ ساله برای خدمت به گیلانی‌ها به سرزمینم آمده‌ام، تصریح کرد: تصمیم آمدن به استان در آن شرایط سختی که دولت پای کار آمد، کار دشواری بود اما گیلانی هستم و به عشق خدمت به مردم این خطه مسئولیت نماینده عالی دولت در استان را پذیرفتم.

وی با بیان اینکه امروز با برگزاری این نشست دور هم جمع شده‌ایم تا واقعیت‌ها را بیان کنیم و بپذیریم، تصریح کرد: علاقمندم تا خبرنگاران واقعیت‌ها را از زبان مدیران بشنوند و همچنین انتظار دارم خبرنگاران دردها و رنج‌های مردم را به او منعکس کنند، به‌رغم اینکه در جمع مردم می‌روم و مشکلات آنان را می‌دانم اما انتظار دارم خبرنگاران دردها و مشکلات آنها را به من منعکس کنند.

عباسی با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان و بزرگ مردانی از جمله آیت‌الله بهجت فومنی و میرزاکوچک خان جنگلی، اظهار کرد: باید همدیگر را دوست داشته باشیم و در کنار هم مشکلات استان را مرتفع کنیم. خبرنگاران از سواد رسانه‌ای برخوردار بوده و نشانه گیری‌ها و هدف‌گذاری‌های‌شان دقیق است، شما خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، مطالبه‌گری، عینیت بخشیدن به «نون و قلم مایسطرون» هستید. ما اخبار، اطلاعات و واقعیت‌ها را از شماها می‌گیریم چراکه شما متعهد هستید.

عباسی ادامه داد: شما خبرنگاران درد و رنج و لبخندهای مردم را درک می‌کنید، کار دشواری دارید، سختی‌ها را به جان می‌خرید تا خبرها و اطلاعات واقعی را به مخاطبان خود برسانید، مردم خبرها را از منابع موثق دریافت می‌کنند، شما خبرنگاران دیده‌بان اصلی منابع موثق خبری به صورت مجازی، نوشتاری، تصویری هستید.

وی با بیان اینکه شما خبرنگاران قلم‌تان را با هیچ چیزی نمی‌فروشید و این نکته مهمی است، تصریح کرد: پایداری و ماندگاری نوشتار و گفته‌های خبرنگاران در تاریخ ماندگار خواهد ماند. مسیری که شما خبرنگاران طی می‌کنید باید مراقبت کنید تا فعالیت و نوشتاری از شما حقوق شهروندی و یک انسانی که حق زندگی کردن را دارد، ضایع نکند.

استاندار گیلان به چالش‌های گیلان در حوزه محیط زیست و پسماند و تالاب و.. اشاره کرد و گفت: به زودی نشستی را با حضور مدیران کل دستگاه‌ها و نهادها برگزار خواهیم کرد تا خبرنگاران از آنان مطالبه گری داشته باشند زیرا جهاد تبیین و روشنگری اولویت است و پاسخگویی را یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران می‌دانیم.

عباسی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۳۶۰ پروژه با بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد، گفت: دولت در دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و مطالبه ۵۹ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی را علیرغم افزایش هزینه ها پرداخت کرده است. در بخش تولید گندم نیز با افزایش قیمت خرید، از پنج میلیون تن به ۹ میلیون تن تولید رسیدیم.

انتهای پیام
captcha