جهاد تبیین باید ناظر بر حرکت و هجمه دشمن باشد
کد خبر: 4165092
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

جهاد تبیین باید ناظر بر حرکت و هجمه دشمن باشد

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه آنگونه که باید در حوزه جهاد تبیین اتفاقات بزرگ و ارزشمند رقم نخورده است، گفت: جهاد تبیین ناظر بر حرکت و هجمه دشمن است و باید ببینیم دشمن کدام موضوع را مورد توجه دارد تا در آن حوزه کار کنیم.

حجت الاسلام محمد حسین راجیبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین راجی امروز، ۴ شهریورماه در آیین روایت پیشرفت انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین، گفت: نزدیک دو سال است که معظم‌له بر جهاد تبیین تأکید دارند و کارهای خوبی انجام شده اما آنگونه که باید اتفاقات بزرگ و ارزشمند رقم نخورده است. درد بزرگ این است که بعضی هنوز جهاد تبیین را نمی‌شناسند و امروز اولویت مسئولان که تریبون دارند باید جهاد تبیین باشد.

وی با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری ۳۸ مورد نیازمند تبیین است، اظهار کرد: فلسفه تبیین تنها تبیین این ۳۸ مورد نیست بلکه جهاد ناظر بر حرکت و هجمه دشمن است و باید ببینیم دشمن کدام موضوع را مورد توجه دارد تا در آن حوزه کار کنیم.

حجت‌الاسلام راجی افزود: جهاد دو شاخه اصول و امهات و مبانی و دیگری جهاد در امور خورد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که دشمن آنها را تحریف می‌کند و تعداد آنها ۵ به‌علاوه یک است که ۵ مورد را مقام معظم رهبری فرمودند و آن یکی شخص ولایت است که بیشترین هجمه رشمن بر ولایت است.

وی با بیان اینکه مهمترین محور جهاد تبیین، دفاع و تبیین ولایت فقیه و شخصیت مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: متأسفانه کار اثرگذاری در این حوزه انجام نشده است و نوجوانان شناختی از مقام معظم رهبری ندارند و در کتب درسی و دانشگاهی در مورد ایشان نوشته نمی‌شود.

این استاد حوزه با اشاره به دانش رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، فقاهت، فلسفی و... بیان کرد: قطعاً مهمترین محور جهاد تبیین، تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب است. ما ایشان را نشناختیم و ایشان را تنها حاج قاسم شناخت.

وی ادامه داد: دومین محور جهاد تبیین مقابله با بزک پهلوی است. امروز یکی از نقشه‌های دشمن بزک پهلوی است و هراندازه که دستاورد داشته باشیم گروهی می‌گویند اگر شاه بود وضعیت بهتر بود. امروز دانش‌آموزان ما از شاهان پهلوی چیزی نمی‌دانند و همانگونه که رهبر فرمودند جهاد تبیین مقابله با بزک پهلوی است.

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه سومین محور تبیین دستاوردهای نظام است، اظهار کرد: البته دستاوردها باید به گونه‌ای بیان شوند که برای مردم جاذبه داشته باشد. گفتن آمار و ارقام کمک کننده است اما سبب همراهی مردم نمی‌شود بلکه باید روایت پیشرفت انجام شود. این کاری است که دشمن انجام می‌دهد دشمن تنها روایت می‌کند و چون داستان دارد در ذهن می‌ماند. پیشرفت‌های ما در این ۴۴ سال فوق‌العاده بوده اما به گوش کسی نمی‌رسد لذا باید روایت پیشرفت صورت بگیرد.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله، چهارمین محور تبیین را تبیین ریشه مشکلات اعلام کرد و افزود: تورم، خودرو، فساد، بیکاری، ارزش پول و مسکن در دید مردم از مشکلات اصلی است که باید ریشه آنها شناسایی و برای مردم تبیین شود. اگر ریشه مشکلات بیان شود مردم امیدوار می‌شوند.

حجت‌الاسلام راجی در پایان با تأکید بر اینکه مشکلات به واسطه رویگردانی از آرمان‌های انقلاب است نه ایستادگی بر این آرمان‌ها، گفت: پنجمین محور، تبیین دقیق از کشورهای دنیا است. نسل جوان باید دید دقیقی از کشورهای دیگر داشته باشند. مخاطب تصویر اشتباهی از کشورهای دیگر دارد و باید تصویر واقعی از دنیا داشته باشد. ششمین مورد در جهاد تبیین نیز دشمن‌شناسی است.


انتهای پیام
captcha