نمایش «زخم عشق» در یزد به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4165195
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

نمایش «زخم عشق» در یزد به روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش «زخم عشق» گفت: این نمایش به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و در آستانه اربعین حسینی، از امشب در تالار هنر یزد به روی صحنه می‌رود.

نشست خبری نمایش «زخم عشق» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مسیح دهقانی، کارگردان نمایش مذهبی زخم عشق، عصر روز دوشنبه، چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: نمایش «زخم عشق» یا «دلبسته» به نویسندگی عباس جانفدا از امشب، پنجم شهریورماه به مدت 20 شب و از ساعت 21 در پلاتو هنر یزد به روی صحنه می‌رود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به تماشای این نمایش مذهبی می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت یزدگیشه مراجعه کنند بیان کرد: این نمایش در ساحت مقدس امام حسین(ع) و حال و هوای محرم و صفر تهیه شده و هشت بازیگر و در مجموع 20 نفر از هنرمندان جوان مشارکت دارند.

دهقانی با اشاره به اینکه زبان هنر بیش از هر زبان دیگری می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد، اظهار کرد: نمایش زخم عشق از جمله آثار نمایشی است که می‌تواند بر مخاطب بویژه جوانان تأثیرگذار باشد و امیدواریم مورد استقبال اقشار مختلف قرار گیرد و از این فضای معنوی که ایجاد می‌شود، بهره‌مند شوند.

حمید محسناوی‌پور، بازیگر نقش اول نمایش زخم عشق نیز در این نشست گفت: این اثر با عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) داریم، اجرا خواهیم کرد و قطعاً هر یک از اقشار مختلف که برای تماشای این نمایش حضور می‌یابند، روحیه معنوی و مذهبی آن را درک خواهند کرد.

سیدعباس دهقان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: هنر نمایش بسیار در جامعه مؤثر است و در زمینه فرهنگی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان هنری که نقس به نفس مخاطب اجرا می شود، می‌تواند در اندیشه و اخلاقیات جامعه اثرگذار باشد.

دهقان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی بیان کرد: تا پایان امسال تالار مرکزی امامشهر با یک پلاتو تئاتر با ظرفیت 700 نفر و فاز 2 مجتمع امام علی(ع) که دارای سالنی به ظرفیت 400 نفر است، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه‌های شب‌های موسیقی و گلبانگ امید اشاره کرد و گفت: در قالب این برنامه‌ها چاووش خوانانی از هر شهرستان انتخاب و قرار است 21 شهریورماه در خانه شهید صدوقی 16 نفر از چاووشی خوانان استان به اجرای برنامه بپردازند.  

یادآور می‌شود در نمایش مذهبی زخم عشق یا دلبسته، حمید محسناوی پور، حمیدرضا استادیان، محمدصالح بندگار، محمد اسلامی، مسعود ناظم، مصطفی کارگر، نسیم نجاریان و امیررضا زارع به ایفای نقش خواهند پرداخت. صادق نصیری به عنوان طراح صحنه و نور، جعفر دل‌دل‌زاده به عنوان مشاور و بازیگردان، بیتا سلیمی به عنوان طراح لباس، نرگس سجادی به عنوان منشی صحنه، سجاد ملکی به عنوان مدیر صحنه در این اثر فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha