هفته فرهنگ و هنر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4165848
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
نیمه دوم امسال؛

هفته فرهنگ و هنر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری در نیمه دوم سال جاری در استان، گفت: برگزاری هفته فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین این رویدادهاست.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری استان از سال گذشته پس از گذر از شرایط کرونایی جهش مناسبی را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۲ به شکل مطلوب‌تری گسترش یافت.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال، اتفاقات خوبی در بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری رقم خورده است، تصریح کرد: احیای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و ستاد پاسداشت زبان و ادبیات فارسی از جمله مطالباتی بود که در سال ۱۴۰۲ محقق شد و به واسطه آن رویدادهای مختلفی در این رابطه به اجرا درآمد و برنامه‌های دیگری نیز در دست پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به برگزاری سه رویداد بزرگ فرهنگی هنری در استان در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره ملی اقوام ایران زمین، تیر امسال به مدت یک هفته در فارسان اجرا شد و پس از آن استان میزبانی از هنرمندان غرب و جنوب کشور در جشنواره موسیقی نواحی را بر عهده گرفت، جشنواره موسیقی زاگرس نشینان نیز که به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن با تأخیر چند ساله روبه‌رو شده بود، اواخر تیر امسال با حضور هنرمندان ۱۸ استان در بروجن برپا شد.

احمدی با تأکید بر رونق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در نیمه دوم سال شاهد برپایی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، جشنواره‌های تئاتر استان و فیلم کوتاه، هفته فیلم و عکس، نمایشگاه‌های کتاب و مد و لباس و جشنواره‌های شعر طنز، داوار و سوزو‌ خواهند بود که در این میان هفته فرهنگ و هنر استان با مشارکت هنرمندان هر شهرستان به صورت ویژه در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی همچنین به تداوم برنامه‌های خوانش متون کهن در استان با همراهی اهالی ادب و فرهنگ و برپایی بزرگداشت مفاخر ملی و استانی در ادامه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: رویدادهایی برای معرفی چهره‌های شاخص و بزرگانی چون ابن‌سینا، عمان سامانی، صولت دهکردی و فرخی بروجنی در حال برنامه‌ریزی است.

احمدی در تشریح دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری، افزود: در این مدت پنج چاپخانه جدید، یک آموزشگاه آزاد سینمایی، یک مؤسسه قرآنی، سه نشریه، چهار مؤسسه فرهنگی و هنری، ۱۵ آموزشگاه هنرهای تجسمی، پنج کانون تبلیغاتی، ۶ کانون فرهنگی هنری مسجد و ۲ آموزشگاه موسیقی نیز به ظرفیت‌های موجود در استان اضافه شد و جمعیت فعال در این حوزه را تقویت کرد.

وی درباره اقدامات انجام شده در بخش زیرساختی حوزه فرهنگ هم یادآور شد: تأمین اعتبار مناسبی در این بخش صورت گرفت و طرح‌های عمرانی چون تکمیل بخش‌هایی از مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد و اجرای مجتمع قرآنی استان با شتاب بیشتری در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون عملیات عمرانی فرهنگسراهای شلمزار و فرادنبه با تأمین اعتبار انجام شده، دنبال می‌شود و به‌زودی با انتخاب پیمانکار، فرآیند ساخت‌وساز در طرح فرهنگسرای چلگرد نیز آغاز خواهد شد.

احمدی از مجتمع داراب افسر بختیاری در چغاخور، سینمای فارسان و پلاتوی بروجن به عنوان دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرای استان نام برد و افزود: مجتمع‌های فرهنگی و هنری بن و سامان نیز در بخش اعتباری دیده شده است و تلاش می‌شود با جذب اعتبارات ملی، فرآیند اجرای این طرح‌ها با سرعت بیشتری به پیش برود.

وی به کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی، هنری پژمان بختیاری در دشتک در تیر امسال نیز اشاره و تصریح کرد: کلنگ احداث نخستین پارک فرهنگ و هنر استان در شهرکرد هم در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوصی به زمین زده شد که امید می‌رود با بهره‌برداری از آن در آینده‌ای نزدیک، شرایط برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مرکز استان بهتر از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام
captcha