کتاب «هوش، خانواده، مدرسه» منتشر شد
کد خبر: 4165930
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل

کتاب «هوش، خانواده، مدرسه» منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «هوش، خانواده، مدرسه: آنچه اولیا در تربیت کودک باید بداند» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به‌ویژه روانشناسی، روانشناسی کودک و روانشناسی تربیتی منتشر کرد.

کتاب هوش، خانواده، مدرسهبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان کتاب «هوش، خانواده، مدرسه: آنچه اولیا در تربیت کودک باید بداند» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه روانشناسی، روانشناسی کودک و روانشناسی تربیتی منتشر کرد.

این کتاب توسط علی رسولی فشتمی، روانشناس و مشاور تحصیلی تربیتی آموزش و پرورش استان گیلان،  آذر کیامرثی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تورج هاشمی، مدیر گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز و عذرا غفاری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تألیف شده است.

کتاب هوش، خانواده، مدرسه به‌منظور آشنایی اولیای مدرسه و خانواده با هوش دانش‌آموزان و فرزندان خود تدوین شده است چرا که یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش و روانشناسی تربیتی، تعیین توانایی‌ها، استعداد‌ها و محدودیت‌های افراد جامعه است تا از طریق هدایت اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای موجبات رشد و پیشرفت فرد و جامعه مهیا گردد که در این راستا وجود ابزار‌ها و روش‌های دقیق سنجش ضروری بوده و هیچ نظام آموزشی بدون بهره‌گیری از آن‌ها نمی‌تواند به آرمان‌های خود دست یابد.

این کتاب در ۷ فصل تهیه شده که فصل اول آن به تعاریف و رویکرد‌های مختلف هوش و تعارف و پیشینه‌های مربوط به آن، فصل دوم به هوش هیجانی، فصل سوم به تفاوت هوش دختر و پسر، فصل چهارم به نوع مغز مرد و زن، فصل پنجم به هوش و ارتباط آن با خانواده و مدرسه، فصل ششم به نتایج و توصیه‌هایی برای افزایش هوش و فصل آخر به اجرای تست هوش برای سنجش هوش عمومی دانش آموزان می‌پردازد.

کتاب «هوش، خانواده، مدرسه: آنجه اولیا در تربیت کودک باید بداند»، ۱۹۲ صفحه‌ای، در ۷ فصل تألیف شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha