اهالی فرهنگ و هنر خانواده ما هستند/ فروش فیلم‌های سینمایی بیش از تصور ما بوده است
کد خبر: 4166975
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به ایکنا:

اهالی فرهنگ و هنر خانواده ما هستند/ فروش فیلم‌های سینمایی بیش از تصور ما بوده است

محمدمهدی اسماعیلی با بیان آنکه اهالی فرهنگ و هنر، خانواده ما هستند و مشکلات آنها درست مانند مشکلات خانواده بررسی می‌شود، گفت: طی شش ماه اخیر در حوزه اکران شاهد فروش‌ غیر قابل‌ پیش‌بینی و فراتر از تصور بودیم و اکنون فیلمی در اکران داریم که بیش از 250 میلیارد تومان فروش داشته است و شش میلیون ایرانی آن را در سینماها دیده‌اند.

به گزارش ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست مشترکی با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، معاونان و مدیران این نهاد که با هدف بررسی و توسعه همکاری‌های مشترک که روز ۱۳ شهریور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تولیدات فرهنگی و هنری با محوریت مرتبط با قانون جوانی جمعیت با تاکید برآنکه تولیدات مختلف آثار از جمله در حوزه سینما را به شکلی جدی در دستور کار داریم گفت: سال گذشته در جشنواره فیلم فجر اثری با همین نگاه تولید شد که بعد از ایام ماه صفر در نوبت اکران عمومی در سینماها قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال نیز همکارانم در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ، بنیاد سینمایی فارابی و بخش‌های مرتبط چند اثر جدید به شکل اختصاصی و همچنین برخی آثار به شکل مشارکتی مرتبط با قانون جوانی جمعیت در دست ساخت و تولید دارند.

تاکید بر قانون افزایش جمعیت با زبان فرهنگ

اسماعیلی با اشاره به آنکه این امری طبیعی است که تولید آثار نمایشی برای رسیدن به بازار هدف و ارائه به مخاطب زمانبر است تصریح کرد: خوشبختانه تمامی آن آثار با حمایت‌هایی که انجام می‌شود در مرحله تولید قرار گرفته و با اهمیت این موضوع و پیگیری آثار بیشتر طی یکی، دو سال آینده شاهد به ثمر رسیدن بخش مهمی از طرح‌های نمایشی در این حوزه خواهیم بود.

اسماعیلی با تاکید برآنکه موضوع قانون جوانی جمعیت و افزایش نرخ رشد جمعیت یکی از مهمترین دغدغه‌های شخصی برای من به عنوان یکی از متولیان فرهنگی کشور به شمار می‌رود یادآور شد: سال‌ها در مقام پژوهشگر در این حوزه کار کرده‌ام و آرزو داشتم روزی توانمندی و امکانی فراهم شود تا بتوانیم این دغدغه را جلو ببریم. امروز خدا را شاکریم به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا این توفیق برای خلق چنین آثاری وجود دارد. همچنین مسئله جمعیت یک نگرانی جدی برای همه مردم  و هموطنانی است که به آینده ایران می‌اندیشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از سه، چهار کار اصلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام برداشتن در مسیر تولید آثار مربوط به حوزه جمعیت و فرهنگ افزایش جمعیت و فرزندآوری است.

اهالی فرهنگ و هنر، خانواده ما هستند/ فیلم‌های درز پیدا کردهدر فضای مجازی دست تهیه‌کننده بود نه وزارتخانه

مسئله اخراجی‌های ارکستر ملی

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگر ایکنا درباره مسئله اخراج 40 نوازنده از ارکستر ملی و حاشیه‌هایی که اعلام این خبر طی دو، سه روز گذشته با خود به همراه داشت خاطرنشان کرد: مسئله محوری در وجود این اتفاق برخی اختلافاتی بود که میان رهبر ارکستر و این نوازندگان وجود داشت و در نخستین گام ابتدا حرف‌های دو طرف این اختلافات را شنیدم تا به جمع‌بندی منطقی و آگاهانه دست یابم.

وی با بیان تاکید برآنکه تمام اصحاب فرهنگ و هنر؛ خانواده ما هستند و مشکل آنها را، مشکل خود می‌دانیم تصریح کرد: بلافاصله به همکاران در وزارتخانه برای تشکیل کمیته بررسی این اتفاق دستوری صادر شد. همچنین نکته مهم آن است که ابتدا باید مسئله حقوق این افراد حل شود. سپس در مورد بازگشت به ‌کار نیز به دوستان توصیه جدی داشتم که با توجه به اصل عدم زاویه با اصول انضباطی برای حل این سوءتفاهم و ابهام گام بردارند.

وی یادآور شد: دوستان نیز به سرعت جلسه اجرایی آن را برگزار کردند و کار در حال پیش رفتن است. امیدوارم از این پس چنین اختلافاتی را در خانواده فرهنگ و هنر کشور شاهد نباشیم.

اهالی فرهنگ و هنر، خانواده ما هستند/ فیلم‌های درز پیدا کردهدر فضای مجازی دست تهیه‌کننده بود نه وزارتخانه

دغدغه مسئولیت تولید محتوا

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر استقبال از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به آنکه نکته مهم آن بود که دبیر دو دوره اخیر این رویداد بلافاصله انتخاب شدند تا کارها با آرامش و نظم بیشتری پیش برود اظهار داشت: آنچه از ظواهر امر پیداست، امسال دستان جشنواره نسبت به سال گذشته بسیار پُربارتر است.

وی با بیان آنکه به سبب علاقه‌مندی و ضریب نفوذ بالای تولیدات سینمایی میان عموم مردم؛ اتفاقات این حوزه را به صورت هفتگی از همکارانم در قالب گزارشی مبسوط دریافت می‌کنم گفت: خوشبختانه قراردادهای بسیار خوبی تنظیم شده، کارها در مراحل پیش‌تولید و تولید قرار دارد و برخی از فیلم‌های نیز، کار نهایی را برای به اتمام رساندن اثر سینمایی پشت‌ سر می‌گذارد. با همه این اخبار جشنواره بسیار پررونقی را امسال شاهد خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به استقبال عموم مردم از اکران آثار سینمایی طی سال جاری گفت: طی شش ماه اخیر در حوزه اکران شاهد فروش‌های غیر قابل‌ پیش‌بینی و فراتر از تصور بودیم. هم اینک فیلمی در اکران داریم که بیش از 250 میلیارد تومان فروش داشته و شش میلیون ایرانی آن را در سینماها دیده‌اند.

به گفته عضو کابینه سیزدهم؛ همین شکل استقبال مخاطبان و شکوه تولیدات هنری را در حوزه‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی نیز شاهد هستیم. این استقبال فزاینده‌ای که از کارهای هنری صورت می‌گیرد نشان‌دهنده عمق فرهنگی جامعه و مسئولیت مضاعفی برای ما به شمار می‌رود تا در حوزه تولید محتوا بیش از پیش تلاش و جدیت داشته باشیم.

اهالی فرهنگ و هنر، خانواده ما هستند/ فیلم‌های درز پیدا کردهدر فضای مجازی دست تهیه‌کننده بود نه وزارتخانه

ماجرای فیلم‌های درز یافته

اسماعیلی درباره درز کردن تعدادی از آثار سینمایی پیش از اکران به شبکه‌های ماهواره‌ای با تاکید برآنکه هیچ فیلمی در اختیار سازمان قرار ندارد که بخواهد در فضای مجازی درز پیدا کند گفت: درباره مورد اخیر نیز، فیلم‌ها در اختیار تهیه‌کننده و یا مجموعه‌های دیگری قرار داشته است. تا امروز هم هیچ فیلمی چه در حوزه سینما و چه شبکه نمایش خانگی از سوی سازمان سینمایی و بدنه وزارتخانه به بیرون درز نکرده است.

وی تصریح کرد: من به‌ عنوان مسئول حوزه فرهنگ و هنر، وقتی بخواهم فیلمی را قبل ‌از نمایش عمومی ببینم دوستان با تهیه‌کننده هماهنگ می‌کنند و با شرایط فنی پیچیده تا هیچ مشکلی پیش نیاید برای یکی، دو ساعت به تماشای آن فیلم می‌نشینیم. آثار اخیر هیچ ‌کدام در اختیار مجموعه ما نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برآنکه در عین ‌حال وظیفه ما حمایت از عزیزانی است که در این ‌گونه موارد دچار مشکل شده‌اند تصریح کرد: به سازمان سینمایی گفته‌ام تا جلسه‌ای را برای رفع این معضل برگزار کنند تا بتوانیم با حمایت‌های بیشتر جلوی این دست اتفاقات را بگیریم تا تهیه‌کننده‌ها دیگر متضرر نشوند.

انتهای پیام
captcha