آغاز ثبت‌ نام داوطلبان شرکت در چهل و هفتمین دوره جایزه ملک فیصل
کد خبر: 4167139
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

آغاز ثبت‌ نام داوطلبان شرکت در چهل و هفتمین دوره جایزه ملک فیصل

دبیرخانه جایزه ملک فیصل از آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در چهل و هفتمین دوره این جایزه خبر داد. این دوره از مسابقات در پنج رشته و در سال 2025 برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم 24، دبیرخانه جایزه ملک فیصل از آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در این رویداد در پنج شاخه خبر داد.

عبدالعزیز السبیل، دبیر جایزه ملک فیصل اعلام کرد که کمیته‌های جایزه هر سال یک موضوع علمی برای هر دوره تعیین می‌کنند.
 
جوایز این دوره که در سال 2025 برگزار می‌شود در چهار رشته شامل: معارف اسلامی (مطالعاتی که به آثار باستانی شبه جزیره عربستان می‌پردازد)؛ زبان و ادبیات عرب:(مطالعاتی که به هویت در ادبیات عرب می‌پردازد)، جایزه پزشکی در زمینه سلول درمانی و جایزه علوم در رشته فیزیک است.
 
 جایزه خدمت به اسلام نیز به عنوان یک جایزه قدردانی تلقی می‌شود که به کسانی که از طریق آثار مختلف، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف از نظر فکری، علمی و اجتماعی نقش پیشگامی در خدمت به اسلام و مسلمین دارند، تعلق می‌گیرد. 
 
دبیرجایزه ملک فیصل خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان از دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، مؤسسات و مراکز علمی از اول شهریور ماه سال جاری تا پایان مارس 2024 انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند از طریق ایمیل یا از طریق پورتال الکترونیکی: ww.kingfaisalprize.org/nominations. ثبت نام کنند.
 
جایزه ملک فیصل دومین جایزه بزرگ بین‌المللی پس از جایزه نوبل است و مجموع جوایز آن سالانه به یک میلیون دلار می‌رسد که در پنج شاخه توزیع می‌شود. از سال 1979، بیش از 290 دانشمند از 45 کشور برنده جایزه ملک فیصل شده‌اند.
 
به برنده هر یک از پنج شاخه این جایزه، یک لوح با خوشنویسی عربی، یک مدال طلای 24 عیار به وزن 200 گرم و مبلغ 200 هزار دلار آمریکا اعطا می‌شود.

جایزه جهانی خدمت به اسلام «ملک فیصل» از رشته‌های جایزه جهانی ملک فیصل است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۷ میلادی برگزار شد و «ابوالاعلی المودودی»، اندیشمند مسلمان هندی نخستین شخصی بود که به جایزه خدمت به اسلام ملک فیصل دست یافت.

در سال ۲۰۰۰ نیز این جایزه به مسجد جامع الازهر اهدا شد و این مسجد نخستین نهاد و مؤسسه اسلامی بود که به دلیل خدمات شایسته به جهان اسلام جایزه ملک فیصل را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha