اسیر فلسطینی حافظ کل قرآن شد
کد خبر: 4167698
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

اسیر فلسطینی حافظ کل قرآن شد

نایف غیظان، اسیر فلسطینی و از اهالی شهرک قبیا در رام الله، از اسرای زندان ریمون رژیم صهیونیستی، موفق به حفظ کل قرآن و ختم آن در یک جلسه واحد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نایف غیظان، اسیر فلسطینی و از اهالی شهرک قبیا در رام الله، اسیر زندان ریمون رژیم صهیونیستی، موفق به حفظ کل قرآن و ختم آن در یک جلسه واحد شد. او یکی از اسیرانی است که در جریان توافق «وفاء الاحرار» در سال 2011 از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، در آن توافق در ازای آزادی گلعاد شالیت، نظامی صهیونیست که در اسارت گردانهای قسام بود، شمار زیاد از اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی آزاد شدند. تنها سه سال پس از آزادی این اسیر فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر او را در سال 2014 بازداشت کردند و تاکنون در بند رژیم صهیونیستی است.

غیدان محکوم به دو بار حبس ابد است و تاکنون با احتساب محکومیت قبلی خود، 26 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

مقامات رژیم صهیونیستی در سال 2022 حتی به این اسیر آزاده اجازه ندادند تا در مراسم ختم مادرش شرکت کند. با روی کار آمدن کابینه افراطی رژیم صهیونیستی محدودیت‌های گسترده‌ای علیه زندانیان فلسطینی دربند اعمال شده است. با این حال بسیاری از این اسیران به حفظ قرآن کریم می‌پردازند.

در جریان رویداد قرآنی عظیم «حافظان برگزیده 2» نیز شماری از اسیران فلسطینی حضور داشتند که در جریان توافق «وفاء الاحرار» به نوار غزه تبعید شدند.

انتهای پیام
captcha