حرکت در مسیر ولایت‌مداری از مصادیق حرکت در مسیر توحید است
کد خبر: 4167970
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

حرکت در مسیر ولایت‌مداری از مصادیق حرکت در مسیر توحید است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه حرکت در مسیر ولایت و ولایت‌مداری از مصادیق حرکت در مسیر توحید است، گفت: در هر حرکتی و کاری که انجام می‌دهیم باید در وهله نخست این نکته را مورد توجه قرار دهیم که اقدام، فعالیت و عمل با هدف رضایت خداوند باشد.

نشست هم‌اندیشی رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، 18 شهریورماه در نشست همفکری و هم‌اندیشی رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه لرستان با هدف ارتقای برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و آمادگی‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید که در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین اظهار کرد: همه بخش‌های دانشگاه لرستان باید در این ایام در آماده‌باش کامل کاری برای آغاز سال تحصیلی جدید باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه نشست‌ها در راستای مرور نظام مسائل دانشگاه و تلاش برای کاستن از این نظام مسائل، مفید و سازنده هستند، افزود: دانشگاه لرستان یک خانواده بزرگ است و همه اعضای این خانواده برای رفع نظام مسائل آن، باید به یکدیگر کمک کنند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: هم‌اندیشی بین مدیران ستادی، مدیران گروه‌های آموزشی و رؤسای دانشکده‌ها باید گسترش یابد تا هرچه بهتر امورات و برنامه‌ها اجرا شوند. تا جایی که بتوان باید تبادل‌نظر را تقویت کرد تا بشود از همه راهکارهای عملیاتی، استفاده کرد و دیدگاه‌ها را شنید.

نظری بیان کرد: دانشگاه لرستان از نظر زیرساخت‌ها، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی و تعداد دانشجویان، از دانشگاه‌های بزرگ است؛ پس، باید برنامه‌هایش نیز دقیق‌تر، عالمانه‌تر و روشمندتر، تهیه و اجرا شوند. مغز متفکر دانشگاه، گروه‌های آموزشی هستند، بنابراین نقش مدیران گروه‌های آموزشی بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: همه ما در خدمت دانشجویان هستیم؛ زیرا فلسفه وجودی نهاد دانشگاه، وجود دانشجویان است؛ پس، همگی باید کوشش کنیم رضایت دانشجویان و کیفیت آموزش و پژوهش، بیش از پیش، ارتقاء یابد. وظایف فقط بر دوش سازمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان نیست؛ بلکه نقش مدیریت دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه در کاستن از نظام مسائل و رفع مشکلات موجود، بسیار اهمیت دارد.

نظری از معاونان و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان خواست ارتباط مستمر و پایدار با مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه داشته باشند و با همفکری همدیگر، معضلات درون سازمانی را رفع کنند یا بکاهند.

وی مهم‌ترین اولویت در روش توزیع امکانات دانشگاه لرستان را گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها و کلاس‌های دانشجویان دانست و از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان خواست ارتباطات مستمر خود را با دانشجویان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران ستادی دانشگاه لرستان، تقویت کنند و گسترش دهند.

نظری تأکید کرد: یک مدیر موفق و کارآمد آموزشی، مدیری است که تحلیل دقیقی از وضعیت گروه آموزشی و حتی شناخت دقیقی از وضعیت تحصیلی، شخصیتی و رفتاری دانشجویان گروه آموزشی، داشته باشد. اگر در جایی رکود علمی ایجاد می‌شود رسالت مدیر گروه آموزشی است که به عضو هیئت علمی مربوطه، تذکر علمی بدهد.

نقش اساتید دانشگاه در هدایت و روشنگری دانشجویان

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در این نشست گفت: دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان و سرسپردگان داخلی رمز فتنه امسال را با عنوان اخراج اساتید از دانشگاه‌ها نام‌گذاری کرده‌اند تا دوباره به ایجاد فتنه بپردازند.

وی با بیان اینکه استقامت برای فتح قله و زندگی حسینی از نکات مهم مدنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر دانشجویی بود که می‌تواند سعادت‌بخش زندگی دانشجویان باشد، اظهار کرد: ما مدیران هم اگر بخواهیم در فعالیت مدیریتی خویش موفق شویم باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کامل کارها قرار بدهیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: در ‌آستانه سالگرد اغتشاشات سال گذشته هستیم و دشمن با توطئه تلاش می‌کند دوباره نقش‌های شوم خود را در سطح دانشگاه‌ها اجرا کند که البته همچون گذشته ناکام خواهد بود. نقش مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان در رشد علمی دانشگاه، یک نقش بسیار اثرگذار و مهم است. 

حاتمی کن‌کنبود با بیان اینکه دانشگاه در جهاد علمی یک نقش اثرگذار دارد و اینجاست که اهمیت دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی روشن‌تر می‌شود، افزود: تا جایی که می‌توانیم همگی وظیفه اخلاقی و سازمانی داریم همدلی و تعامل درون‌سازمانی را تقویت کنیم. دانشگاه لرستان از دانشگاه‌هایی است که بیشترین جمعیت دانشجویی برای دیدار اخیر دانشجویی، اربعینی مقام معظم رهبری را داشت و این مایه افتخار و برکت است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان  ادامه داد: دشمن به‌صورت مداوم در این روزها مشغول مانور رسانه‌ای در فضای مجازی است با این عنوان که اساتید دانشگاه‌ها در حال اخراج هستند تا بتوانند تحریک منفی در جامعه ایجاد کنند. نقش استاد دانشگاه در هدایت دانشجو و روشنگری براساس جهاد تبیین برای ناکام گذاشتن نقشه‌های دشمن، یک نقش مهم است.

کارها با هدف رضایت خداوند انجام شوند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان و استاد حوزه و دانشگاه در این نشست به‌عنوان سخنران مهمان گفت: در اندیشه و مکتب حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) این نکته اهمیت دارد که جهت‌گیری همه کارها براساس توحید و رضایت خداوند باشد.

وی تصریح کرد: همواره باید براساس آموزه‌های قرآن کریم و دین اسلام به این موضوع توجه کرد که کارها و قیام برای خدا در همه امورات وجود داشته باشد. حرکت در مسیر ولایت و ولایت‌مداری از مصادیق حرکت در مسیر توحید است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد:‌ نقش آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی در هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر توحید و خدامحوری‌، یک نقش بسیار مهم است. در هر حرکتی و کاری که انجام می‌دهیم باید در وهله نخست این نکته را مورد توجه قرار دهیم که اقدام، فعالیت و عمل با هدف رضایت خداوند باشد.

قدرتی تصریح کرد: ارتباط بین معلم با دانش‌آموز و استاد با دانشجو باید علاوه بر ارتباط علمی، یک ارتباط تربیتی باشد که هدفش تعلیم و تربیت با محوریت توحید و دین‌مداری است.

یادآور می‌شود، اعضای هیئت علمی حاضر در نشست، هر کدام دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با تدابیر و تهمیدات پیشنهادی برای آغاز سال تحصیلی جدید بیان کردند.

انتهای پیام
captcha