تخصیص 2 میلیارد تومان برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس شیراز
کد خبر: 4168211
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

تخصیص 2 میلیارد تومان برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس شیراز

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه زیباسازی فضا و تهیه فرش نمازخانه‌های مدارس شهر شیراز خبر داد و گفت: همایش تجلیل از دانش آموزان فعال نماز نیز به زودی در سطح استان برگزار می‌شود.

نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس شب گذشته، ۱۹ شهریور در جلسه شورای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز استان با اشاره به در پیش‌رو بودن آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: نماز می‌تواند مشکل گشای مسائل تربیتی ما باشد و آموزش و پرورش بهترین مکان برای برپایی این موضوع است.

وی افزود: نحوه ورود مدیران مدارس به موضوع اقامه نماز در مدرسه بسیار مهم بوده و تدارک ساز وکاری برای اقامه این فریضه الهی به بهترین وجه در مدارس بسیار ضروری است.

عسکری با بیان اینکه راه‌اندازی کانالی باموضوع و با عنوان از فرش تا عرش در فضای مجازی در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قرارمی گیرد، گفت: مدیران مدارس عضو این کانال در فضای مجازی خواهند شد تا از مطالب آن استفاده کنند همچنین برگزاری جلسه مشترک شورای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز استان فارس با استاندار و درخواست مساعدت از ایشان برای پشتیبانی از اقامه نماز در مدارس از جمله برنامه‌های حوزه نماز در آستانه سال جدید تحصیلی خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه زیباسازی فضا و تهیه فرش نمازخانه‌های مدارس شهر شیراز خبر داد و افزود: در راستای ارج نهادن به تلاش دانش‌آموزان در امر اقامه نماز در سال تحصیلی گذشته، همایش تجلیل از دانش‌آموزان فعال نماز به زودی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته میزبان اجلاسیه سراسری نماز در شیراز بودیم بنابراین ضروری است تمام نقاط ضعف و قوت آن اجلاسیه را بررسی و به رفع نقاط ضعف در حوزه نماز استان بپردازیم همچنین اجرای طرح مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز امسال نیز استمرار خواهد داشت و در این زمینه جلسه توجیهی ویژه چهار ناحیه شیراز، برگزار خواهد شد.

عسکری با تاکید بر نهادینه کردن فریضه الهی نماز در مدارس، اضافه کرد: امیدواریم آنچنان که شایسته نماز است بتوانیم در مسیر اقامه نماز و نهادینه کردن این فریضه الهی در جامعه قدم بر داریم.

انتهای پیام
captcha