ماندگاری انقلاب اسلامی داشتن اندیشه و روحیه عاشورایی ملت است
کد خبر: 4169537
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
 نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

ماندگاری انقلاب اسلامی داشتن اندیشه و روحیه عاشورایی ملت است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری این انقلاب، با وجود توطئه‌های فراوان ۴۵ ساله از سوی جبهه استکبار جهانی، داشتن اندیشه و روحیه عاشورایی ملت ایران است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 26 شهریورماه، در همایش مدیران مدارس استان در تالار معلم تبریز، اظهار کرد: رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری این انقلاب، با وجود توطئه‌های فراوان ۴۵ ساله از سوی جبهه استکبار جهانی، داشتن اندیشه و روحیه عاشورایی ملت ایران است.

وی گفت: برقراری و تنظیم درست روابط انسانی در مدیریت مدارس جایگاه ویژه‌ای دارد؛ کمک به دانش‌آموزانی برای شناخت مسائل بلندمدت خود که در اثر زلال بودن قلب و اندیشه تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند که این تأثیرپذیری از رفتار و روابط افراد اعم از روابط باطنی و خالصانه و رفتار ظاهری است.

آل‌هاشم افزود: می‌توان گفت که مدیران و معلمان نمی‌توانند بدون تأثیر مستقیمی که از رفتار خود بر دانش‌آموزان می‌گذارند در تعلیم و تربیت آنان موفق شوند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در برنامه‌ریزی تربیتی و آموزشی باید برای رفع نیاز جامعه برنامه داشت و برنامه ریز، مؤلف، مربی، محقق، معلم و دانش‌آموز باید در جامعه حلال مشکلات باشند و تعاون و همکاری اجتماعی در اندیشه، گفتار و کردار همه نمایان باشد.

وی اظهار کرد: در تعلیم و تربیت متعلم باید در عین حال که استقلال فکری خود را در چارچوب اصول حفظ می‌کند، فردی اجتماعی و پذیرای قوانین صحیح اجتماعی و آماده برای کار گروهی باشد و در کارهای سیاسی نیز به‌عنوان یک تکلیف مهم و حساس شرکت کند.

انتهای پیام
captcha