حوزه‌های علمیه را با رویکرد اداری نمی‌توان مدیریت کرد
کد خبر: 4169827
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

حوزه‌های علمیه را با رویکرد اداری نمی‌توان مدیریت کرد

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه حوزه علمیه را با رویکرد اداری نمی‌توان مدیریت کرد، گفت: در مدیریت حوزه‌های علمیه باید از سلف صالح تبعیت کنیم زیرا حضور کم‌رنگ مدیران مدارس علمیه در این مراکز قطعاً‌ تبعات منفی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس عصر دیروز، 27 شهریورماه در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه این استان گفت: حوزه علمیه را با رویکرد اداری نمی‌توان مدیریت کرد.

وی افزود:‌ در مدیریت حوزه‌های علمیه باید از سلف صالح تبعیت کنیم زیرا حضور کم‌رنگ مدیران مدارس علمیه در این مراکز قطعاً‌ تبعات منفی خواهد داشت.

محمودی بار دیگر بر ضرورت توجه مسئولان حوزوی به رسالتشان تأکید کرد و افزود: وقتی طلاب به‌صورت جهادی وارد عرصه علم و تبلیغ می‌شوند، این مسئله وظایف مسئولان حوزوی را سنگین‌تر می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس به جایگاه این مراکز در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه منشأ و شیرازه جامعه اسلامی است لذا باید به اعتلای هرچه بیشتر این مراکز باید توجه بیشتری شود.

وی حوزه‌های علمیه را امید و ملجأ جامعه عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند و قطعاً استمرار انقلاب اسلامی هم با این مراکز خواهد بود لذا اگر جایگاه حوزه‌های علمیه تنزل یابد، انقلاب اسلامی دچار مشکل خواهد شد.

محمودی با یادآوری سبقه حوزه‌های علمیه فارس بر ضرورت احیای شکوه و مجد این مراکز تأکید کرد و گفت: برای احیای جایگاه حوزه‌های علمیه نمی‌توان سستی و عافیت‌طلبی داشت و تجلی هویت طلبگی هم با ارتقای سطح علمی میسر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha