کتاب نانوالیاف سلولزی و الیاف گیاهی منتشر شد
کد خبر: 4169854
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب نانوالیاف سلولزی و الیاف گیاهی منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «نانو الیاف سلولزی و الیاف گیاهی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و به ویژه نانو الیاف سلولزی و گیاهان غیرچوبی، منتشر کرد.

کتاب نانو الیاف سلولزی و الیاف گیاهیبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «نانو الیاف سلولزی و الیاف گیاهی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و به ویژه نانو الیاف سلولزی و گیاهان غیرچوبی، منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر محمد احمدی و دکتر معراج شرری اعضاء هیات علمی گروه علوم صنایع چوب و کاغذ دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر رباب نجیده و علیرضا طلوعی دانشجویان کارشناسی ارشد صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی، صنایع سلولزی دانشگاه محقق اردبیلی تالیف شده است.

در این کتاب که به زبانی ساده، جامع و کامل، کلیه عناوین فناوری نانوسلولزی و الیاف گیاهی را در خود دارد آمده است: آشنایی با داده‌های علمی پایه، ما را با نحوه کاربردی نمودن آن‌ها راهنمایی می‌کند، بنابراین خواندن این کتاب برای همه علاقمندان و دانشجویان رشته مهندسی چوب و فرآورده‌های سلولزی و سایر رشته‌های مرتبط پیشنهاد می‌شود.

این کتاب در بخش اول به آناتومی الیاف گیاهی و معرفی و بررسی انواع الیاف گیاهان غیرمرسوم، دولپه‌ای و تک لپه‌ای و همین‌طور به ساختار و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازد و در بخش دوم نیز به فناوری نانو که امروزه به یکی از پایه‌های اساسی بحث‌های علمی دنیاست پرداخته می‌شود.

آناتومی الیاف گیاهی، الیاف گیاهی غیر مرسوم، مواد خام برای تولید نانو سلولز، اختار و خصوصیات سلولز و نانو سلولز، نانوالیاف سلولزی، خصوصیات نانوسلول، اصلاح نانوسلولز برای بهبودویژگی، منابع لیگنوسلولزی غیر چوبی برای CNC از جمله مباحث مهم این کتاب است که در فصول مختلف به آن پرداخته شده است.

کتاب «نانو الیاف سلولزی و الیاف گیاهی»، ۱۷۶ صفحه ای، در ۱۲ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۶۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha