کارشکنی صهیونیست‌ها در برنامه درسی دانش‌آموزان فلسطینی
کد خبر: 4170035
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

کارشکنی صهیونیست‌ها در برنامه درسی دانش‌آموزان فلسطینی

رژیم صهیونیستی به مدارس قدس نسبت به آموزش برنامه درسی فلسطینی هشدار و تلاش‌های زیادی را برای توقف تدریس این برنامه انجام داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از امارات الیوم، چند روز پس از آغاز سال تحصیلی جدید در قدس، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه برنامه درسی فلسطین تشدید شده است. این اقدامات شامل ممانعت از تدریس برنامه درسی فلسطینی در مدارس قدس، آزار و اذیت مدیران مدارس فلسطینی و وادار ساختن آنها برای تدریس کتب شهرداری اشغالگران در مدارس است.

وزارت آموزش رژیم صهیونیستی تهدید کرده است: در صورت تدریس برنامه درسی چاپ و توزیع شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش فلسطین، مجوز مدارس قدس را لغو خواهد کرد.

تعداد دانش‌آموزان شهر قدس تقریباً 10 هزار نفر و مدارس شامل دو بخش است: نخستین بخش که برنامه درسی وزارت آموزش فلسطین را تدریس می‌کنند از سوی وزارت اوقاف اردن تأسیس شده و از نظر اداری وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین هستند. علاوه بر این مدارس، مدارس خصوصی و مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی‌ها نیز وجود دارد که در این مراکز نیز برنامه آموزش فلسطینی تدریس می‌شود.

بخش دوم مدارس، وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش رژیم صهیونیستی هستند که از سوی شهرداری قدس اشغالی اداره می‌شود و در آن نیز برنامه درسی صهیونیستی تدریس می‌شود. این برنامه شامل مطالب بسیاری در تحریف تاریخ ملی و اجتماعی فلسطینی‌ها بر مبنای روایت جعلی رژیم صهیونیستی است.

اشغالگران برای دستیابی به هدف بزرگ‌تر خود یعنی تضعیف مدارس فلسطینی قدس، اقدامات عملی زیادی را در چارچوب طرح یهودی‌سازی و مبارزه با برنامه‌های آموزشی انجام داده‌اند. این اقدامات شامل مصادره کتاب‌های درسی برای تعدادی از دروس چاپ شده از سوی وزارت آموزش فلسطین و همچنین دستگیری عاملان توزیع این کتاب‌ها در کنار تهدید برای تعطیلی این مدارس بوده است.

انتهای پیام
captcha