تقوا در رفتار و عمل از ویژگی‌های بارز رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود
کد خبر: 4170175
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

تقوا در رفتار و عمل از ویژگی‌های بارز رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه رد استان کردستان تقوا در رفتار و عمل را یکی دیگر از شاخصه‌های رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و گفت: آن‌ها به دلیل تقوای الهی نگاه دیگری به زندگی داشتند و امروز جایگاه شهادت و جانبازی نصیب‌شان شده است.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 29 شهریور در مراسم «جهاد و مقاومت» با موضوع «چهل و سومین فصل ایستادگی مقاومت و پیروزی ملت ایران اسلامی» که با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در وصف پیشکسوتان این عرصه گفت: خداوند متعال در آیه ۵۲ سوره نور«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّهَ وَيَتَّقْهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ؛ و کسانی که از خدا و پیامبرش اطاعت کنند و از خدا بترسند و از او پروا نمایند، پس آنان همان کامیابانند». با توجه به این آیه کسی که به سرانجام زندگیش از لحاظ معنوی دست پیدا کند، انسان سعادتمند و خوشبختی است.

وی به ویژگی‌های رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنان کسانی بودند که از خدا و رسولش اطاعت کردند و دلاورانه و با شهامت در جبهه و جنگ حضور می ‌یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس احساس وظیفه می‌کردند و بده بستانی در کارشان نبود، بیان کرد: آن‌ها دنبال مقام و جایگاه نبودند و برای کسب معنویت در جنگ شرکت می‌کردند.

وی مراعات تقوا در رفتار و عمل را یکی دیگر از شاخصه‌های رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و افزود: آنها چون دارای تقوای الهی بودند و نگاه دیگری به زندگی داشتند جایگاه شهادت و جانبازی نصیب‌شان شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان با اشاره به وظایف امروز در قبال انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز ما نیز تکلیف خود را روشن کنیم که ما برای این انقلاب هستیم یا انقلاب برای ماست.

انتهای پیام
captcha