فعالیت تخصصی در حوزه گردشگری مقاومت پیگیری می‌شود
کد خبر: 4171249
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری:

فعالیت تخصصی در حوزه گردشگری مقاومت پیگیری می‌شود

عزت‌الله ضرغامی، مقاومت را از مزیت‌های صنعت گردشگری در کرمان برشمرد و از برنامه‌ریزی برای فعالیت تخصصی آژانس‌ها در این حوزه و شناسایی مسیرها و محل‌های گردشگری مقاومت خبر داد.

ادای احترام وزیر میراث فرهنگی به شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا از کرمان، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در سومین سفر خود به استان کرمان با همراهی استاندار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی کرمان صبح امروز، چهارم مهرماه با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

وی در جریان این برنامه، گلزار شهدای کرمان را یک محل بین‌المللی دانست و با بیان اینکه نصب تابلوهای منقش به سخنان سردار سلیمانی به زبان‌های انگلیسی و عربی در گلزار شهدای کرمان ضروری است، گفت: باید مکتب سلیمانی را بشناسیم و از آن پاسداری و آن را ترویج کنیم.

ضرغامی افزود: مکتب شهید سلیمانی به معنای خدمت بی‌ریا به مردم و فداکاری تا آخرین لحظه برای مردم و حفظ مردم بدون در نظر گرفتن رنگ‌ها و سلیقه‌ها، جریان‌ها و نگاه‌های سیاسی مختلف در راستای ایجاد وحدت است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه «همگرایی» پیام سردار سلیمانی است، اظهار کرد: سردار سلیمانی بدون تردید یک مکتب است. باید سردار دلها را بشناسیم و راه نجات کشور ادامه مکتب شهید سلیمانی است.

وی گردشگری مقاومت را از مزیت‌های صنعت گردشگری در کرمان برشمرد و از برنامه‌ریزی برای فعالیت تخصصی آژانس‌ها در این حوزه و شناسایی مسیرها و محل‌های گردشگری مقاومت خبر داد و اظهار کرد: گردشگری مقاومت را از سبزه‌وار شروع می‌کنیم و مسجد جامع سبزه‌وار می‌تواند پایگاه اولیه برای گردشگری مقاومت باشد.

ضرغامی با اشاره میراث غنی و پیشینه ارزشمند تاریخی استان کرمان، گفت: کرمان، به تعبیری ایران کوچک است و هویت ملی ایرانیان یکپارچه در این خطه قابل رؤیت است. بعضی از شهرهای استان کرمان به لحاظ آثار و پیشینه‌ای، شهرت جهانی دارند و باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی معرفی و شناسایی شود.

گفتنی است، سفر به جنوب و شرق استان کرمان و بازدید از چند پروژه در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و بم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی به کرمان است.

انتهای پیام
captcha