فعالیت 5 موکب اربعین حسینی برای میزبانی از زائران پاکستانی
کد خبر: 4171260
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد:

فعالیت 5 موکب اربعین حسینی برای میزبانی از زائران پاکستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پنج موکب اربعین حسینی جهت میزبانی از زائران پاکستانی برپا شده است، گفت: 24 هزار و 56 زائر پاکستانی تاکنون در مواکب خراسان‌جنوبی پذیرایی شده‌اند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص اسکان زائران پاکستانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی معبری برای زائران اربعین و حرم رضوی به ویژه زائران پاکستانی است مواکبی برای پذیرایی و اسکان زائران در استان تعیین شده که در مجموع 8 موکب برپا شده که از این تعداد پنج موکب در موقوفات و سه موکب مردمی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این راستا پنج موکب اربعین حسینی جهت میزبانی از زائران پاکستانی حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت رضا(ع) در مزار سید علی نهبندان، امامزادگان باقریه بیرجند، مسجد ابوالفضل (ع) نهبندان، امام زاده زید بن محمد قاین و مسجد جامع مقدس خضری دشت بیاض برپا شده است.

وی با بیان اینکه 24 هزار و 56 زائر پاکستانی تاکنون در مواکب خراسان‌جنوبی پذیرایی شده‌اند، افزود: بیشترین تعداد مربوط به موکب امامزاده سیدعلی نهبندان بوده است که در این موکب 6هزار و 353 زائر پاکستانی مورد پذیرایی قرار گرفتند.

بخشی پور گفت: در موکب الزهرا قاین پنج هزار و 212 زائر پاکستانی، امامزاده زید قاین سه هزار و 982 زائر پاکستانی، امامزادگان باقریه بیرجند 887 زائر، مسجد جامع خضری دشت بیاض پنج هزار و 100 زائر و مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان 2هزار و 522 زائر پاکستانی پذیرایی شدند و در این راستا 384 اتوبوس از زائران پاکستانی در مواکب استان توقف کرده و به 361 زائر پاکستانی خدمات اسکان ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha