شب شعر «شهد شهود» در اراک برگزار شد
کد خبر: 4171772
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

شب شعر «شهد شهود» در اراک برگزار شد

شب شعر شهد شهود به همت کانون ادبی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

شب شعر شهد شهود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مجتبی غلامی، معاون فرهنگی این مجموعه در استان، در حاشیه مراسم شب شعر «شهد شهود» که شامگاه چهارشنبه، 5 مهرماه در منزل شهید یحیی کمال‌آبادی فراهانی برگزار شد، گفت: این شب شعر به همت کانون ادبی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

وی با بیان اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از ۱۴ کانون و انجمن برخوردارست که فعالیت‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، ادامه داد: یکی از اولویت‌های سازمان دانشجویان شبکه‌سازی دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف است تا از تنوع ایده‌های دانشجویی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها استفاده و برنامه‌های مختلفی در دانشگاه‌ها برای بهره‌مندی دانشجویان اجرایی شود.

غلامی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس و بیست‌و‌پنجمین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، برنامه‌های مختلفی برای اجرا در این هفته برنامه‌ریزی شد که یکی از آنها دیدار با بیت معظم شهداست.

وی با بیان اینکه کانون ادبی این سازمان، برنامه جدیدی را مطرح کرد که شب شعر «شهد شهود» است و با توجه به جلساتی که در این حوزه داشتیم قرار شد این برنامه در منزل شهید یحیی کمال آبادی فراهانی برگزار شود، افزود: جمعی از شاعران مطرح و آئینی استان در این محفل حضور پیدا کرده و به شعرخوانی پرداختند و اشعاری با محوریت شهدا و دفاع مقدس خوانده شد. همچنین اجرای مداحی از سوی سیدجواد رفیعی، مداح اهل‌بیت(ع) از دیگر بخش‌های این محفل بود.

غلامی حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم و منزل این شهید را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ما هرچه داریم از شهداست و باید با برنامه‌های جدید یاد شهدا را گرامی داشته و جوانان را با آنچه در دوران دفاع مقدس گذشت آشنا کنیم.

وی در خصوص دلیل انتخاب این شهید نیز اظهار کرد: از آنجاکه این شهید از شعرا و علاقمند به اشعار آئینی بوده است پیشنهاد شد این محفل در منزل ایشان برگزار شود که در این مراسم از مادر این شهید بزرگوار تقدیر و هدایایی از طرف جهاد دانشگاهی به ایشان اهدا شد.

یادآور می‌شود، شهید یحیی کمال‌آبادی فراهانی، بسیجی ۱۷ ساله گردان علی بن ابی‌طالب (ع) از لشگر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) بود که در عملیات خیبر شرکت کرد و در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون مفقودالاثر شد. پیکر مطهرش پس از سال‌ها به‌ وسیله گروه‌های تفحص، شناسایی و در دهم شهریورماه سال ۱۳۷۷ در گلزار شهدای شهرستان اراک به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha