سیره پیامبر(ص) از شاخصه‌های اصلی پیشرفت اسلام بود
کد خبر: 4172518
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

سیره پیامبر(ص) از شاخصه‌های اصلی پیشرفت اسلام بود

ماموستا جهانبش رحیمی گفت: یکی از شاخصه‌های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک، کلام شیوا و پرجاذبه پیامبر اکرم(ص) بود.

جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد فعله‌گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان شامگاه گذشته، 9 مهر با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: وحدت بین مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع در استان کردستان به معنای واقعی تجلی‌بخش خدمت‌رسانی بهتر شده است و امروز در سایه این وحدت مردم استان به رفاه و آسایش دست یافته‌اند.

وی پیامبر گرامی اسلام را اسوه اخلاق و رفتار ذکر کرد و افزود: مهم‌ترین و ارزشمندترین راهبرد مورد تأکید اسلام وحدت و همبستگی بین مسلمانان  است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: در این راستا و به مناسبت هفته وحدت جلسات متعدد شورای فرهنگی و گفتمان‌های گوناگونی با هدف توسعه و پیشرفت با موضوع وحدت و گرامیداشت این هفته برگزار شده است.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان کردستان این ظرفیت را دارد که به عنوان الگوی تعالی‌بخش حوزه وحدت اسلامی  به عنوان یک الگو به شرکت گازهای دیگراستانی معرفی شود و این وحدت باعث رشد و تعالی سازمانی شده است.

ماموستا جهانبش رحیمی، امام جماعت ستاد شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: اگر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی براساس مشترکات اسلام به امتی واحد تبدیل شوند، هیچ دشمنی یارای مقابله با این زنجیره اسلامی را نخواهد داشت.

وی در مورد زمان جاهلیت و ظهور پیامبر معظم اسلام افزود: حضرت محمد مصطفی(ص) زمانی به پیامبری رسید که دختران را در کمال سقاوت و سنگدلی زنده به گور می‌کردند و آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود و اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت محمد(ص) در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.

امام جماعت شرکت گاز استان کردستان  در مورد سیره و روش اخلاقی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بیان کرد: در عصر حاضر پرداختن به سیره عملی و شیوه زندگی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی حضرت محمد مصطفی(ص) می‌تواند انسان گمراه  را در دنیای مدرن امروزی  به سوی سعادت و نیک‌بختی هدایت کند و یکی از شاخصه‌های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و کلام شیوا و پرجاذبه پیامبر اکرم(ص) با انسان‌ها بود.

وی در پایان یادآور شد: پیامبر(ص) در جهانی که فرقه‌ها و گرایش‌های متفاوتی در آن بودند دعوت خود را بر توحید بنیان نهاد و وحدت و پیشرفت امت اسلامی در عصر کنونی حاصل تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و اخلاق نیکوی پیامبر معظم اسلام بوده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این محفل نورانی مراسم دف‌نوازی و مداحی توسط گروه دف‌نوازی اجرا و از موکب داران اربعین حسینی شرکت گاز استان کردستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha