افتتاح و بهره‌برداری از 20 بوستان مادر و کودک
کد خبر: 4172629
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

افتتاح و بهره‌برداری از 20 بوستان مادر و کودک

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح و بهره‌برداری از 20 بوستان مادر و کودک در 10منطقه پایتخت خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اعلام این مطلب، گفت: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان‌نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه‌ها، خانواده‌ها برای تفریح و بازی کودکانشان نیاز بیشتری به بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های محله‌ای پیدا کرده‌اند. در همین راستا به منظور ایجاد فضایی مفرح و در عین حال امن و آرامش‌بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می‌آیند، طرح بوستان مادر و کودک تهیه و در مرحله اول طی سال 1400 – 1401 به صورت پایلوت در 28 بوستان اجرا شد.

نظری در ادامه افزود: در همین راستا و براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح، 20 بوستان مادر و کودک نیز در 10 منطقه پایتخت (در سطح محلات شهر تهران) به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی اضافه کرد: در این طرح دو بوستان در منطقه 1، دو بوستان در منطقه 3، دو بوستان در منطقه4 ، دو بوستان در منطقه 8، یک بوستان در منطقه 7، دو بوستان در منطقه 13، دو بوستان در منطقه 14، سه بوستان در منطقه 15، دو بوستان در منطقه 16 و دو بوستان در منطقه 20 افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

 به گفته نظری، بوستان‌های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی کودکان و بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و ... است.

 معاون شهردار تهران با بیان اینکه بوستان‌های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده 5 ساخته و یا در حال ساخت هستند، اظهار کرد: تعداد محلات هدف ساخت بوستان مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم 227 محله از 353 محلات شهر تهران است.

انتهای پیام
captcha