پیامبر نگاه قدسی نسبت به خانواده دارد
کد خبر: 4172708
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

پیامبر نگاه قدسی نسبت به خانواده دارد

رئیس حوزه علمیه زنگنه همدان گفت: روایات زیادی از پیامبر(ص) و معصومین در مورد حفظ کیان خانواده وجود دارد و این روایات نشان می‌دهد، پیامبر نگاه قدسی نسبت به خانواده دارد.

حجت‌الاسلام علی اصغر مظاهری، رئیس حوزه علمیه زنگنه همدان،به گزارش ایکنا از همدان،  حجت‌الاسلام علی اصغر مظاهری، رئیس حوزه علمیه زنگنه همدان، امروز ۱۰ مهرماه در جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان در سالن اجتماعات مرحوم کاظمی آشتیانی برگزار شده بود، اظهار کرد: در روایات داریم در آخرالزمان مشکلات و مسائلی همچون طلاق زیاد می‌شود و صله رحم کم می‌شود، اولاد از والدین بریده می‌شوند، در این دوره خانواده آنقدر مورد هدف قرار می‌گیرد که زنان با زنان و مردان با مردان ازدواج می‌کنند، لذا این یکی از معجزات اسلام است که ۱۴۰۰ سال پیش مسائل امروز را پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر تجلی اعظم اخلاق است، گفت: حفظ کیان خانواده و آبروی مؤمن از خانه خدا با ارزش‌تر است، این موضوع آنقدر مهم است که روایات زیادی در این زمینه مطرح شده است، پیامبر(ص) می‌فرماید اگر زن و شوهری دست خود را با محبت بگیرند گناهان آنها همچون برگ پاییزی می‌ریزد. پیامبر نگاه قدسی نسبت به خانواده دارد که می‌فرمایند خانه از مسجد مقدس‌تر است، هم‌چنین می‌فرماید خدا از شوخی زن و شوهر با یکدیگر به وجد می‌آید.

مظاهری با تأکيد بر اینکه این روایات تعارفاتی از پیامبر نیست بلکه حرف دین است، یادآور شد: سعی کنید در خانواده خوبی‌های یکدیگر را روی برگه‌ای بنویسید، چراکه این موجب می‌شود فقط روی نقاط منفی متمرکز نشویم. چیزی که روانشناسان هم امروز روی آن تأکید دارند.

مهدی میرزاپور، رئیس جهاد دانشگاهی همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: طبق آیه ۲۱ سوره احزاب خداوند پیامبر را اسوه حسنه می‌داند، این الگو برای کسانی است که خدا و قیامت را قبول دارند و او را بسیار یاد می‌کنند. در این دوره که ما دنبال الگو هستیم و خیلی از افراد را در فضای حقیقی و مجازی دنبال می‌کنیم و آنها را زیر نظر می‌گیریم لازم است بنگریم که از نظر خداوند چه کسی الگو است.

وی ابراز کرد: با داشتن چنین الگویی نیازی نیست که ما افراد غیر را دنبال کنیم وقتی خورشیدی چون حضرت محمد(ص) وجود دارد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده معزز شهید شعبانعلی حیرتی از شهدای دفاع مقدس همدان نشان سرو منقش به تمثال شهید تقدیم مادر شهید شد.

انتهای پیام
captcha