هیئت‌های مذهبی به جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند
کد خبر: 4173580
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

هیئت‌های مذهبی به جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند

استاندار خراسان‌جنوبی باتاکید بر اینکه هیئت های مذهبی به جهاد تبیین باید توجه ویژه داشته باشند، گفت: وقتی یک جوان از هیئت خارج می‌شود باید اندوخته‌ای به آگاهی‌های علمی او افزوده شده باشد و تنها صرف عزاداری نباشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ مهرماه در همایش شکرانه خدمت ویژه تجلیل از فعالان در عید غدیر، محرم و ایام اربعین با اشاره به مردمی بودن هیئت‌های مذهبی بیان کرد: دومین ویژگی هیئت‌های مذهبی مستقل بودن است چرا که وابسته به هیچ دولتی نیست و هزینه‌های آن هم توسط مردم تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به چند نکته در خصوص هیئت‌های مذهبی اشاره دارند که یک نکته توجه به بحث جهاد تبیین است. در هیئت‌های مذهبی سه عنصر مردم، روحانی و مداح در کنار هم جمع شده‌اند که فرصت بی بدیلی را برای کارهای فرهنگی به وجود آورده است. در طول تاریخ اسلام هیئت‌های مذهبی موجب گسترش فرهنگ غنی و ناب دینی شده‌اند و این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کرده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اجتماعات دینی تشیع گفت: این اجتماعات و اثرگذاری آن را در ادیان دیگر یا نداشته و یا بسیار کم داریم. تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که جلسات هیئت‌های مذهبی تک بعدی نبوده و تلفیقی از منطق و عقلانیت و احساس و عاطفه باشد.

وی افزود: وقتی یک جوان از هیئت خارج می‌شود باید اندوخته‌ای به آگاهی‌های علمی او افزوده شده باشد و تنها صرف عزاداری نباشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حوزه موضوعات روز و کیدها و نقشه‌های دشمن باید به جوانانمان اطلاعات لازم را بدهیم، ادامه داد: امروز وظیفه همه ما در جنگ ترکیبی دشمن روشنگری و جهاد تبیین و مقایسه شرایط فعلی و گذشته است. نباید خودباخته و یا خودشیفته باشیم بلکه در کنار بیان ضعف‌ها، توفیقات و موفقیت‌های نظام را نیز بیان کنیم. در ایران مذاهب و قومیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند و از این جهت دشمن به دنبال اختلاف افکنی در کشور است که در مقابل آن باید یکدلی و وحدت را حفظ است.

انتهای پیام
captcha