لزوم تقویت نقش مردم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ملی
کد خبر: 4174308
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

لزوم تقویت نقش مردم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ملی

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه نقش مردم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ملی باید تقویت شود گفت: ضروری است، دولت طوری برنامه‌ریزی کند که مردم دوباره به صحنه برگردند و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی مانند گذشته بیشتر شود.

جلسه هم‌اندیشی رییس جهاددانشگاهی اردبیل با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استانبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاد دانشگاهی اردبیل، دکتر حسام رسولی، رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، 18 مهرماه، در جلسه هم‌اندیشی با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: امروز روح مردمی از برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی کم‌رنگ شده است و این برنامه‌ها، رویکرد دولتی پیدا کرده است، بنابراین ضروری است، دولت طوری برنامه‌ریزی کند که مردم دوباره به صحنه برگردند و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی مانند گذشته بیشتر شود.

وی به زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی فیمابین جهاددانشگاهی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: با عنایت به اینکه فعالیت‌های مذهبی، ملی و فرهنگی جزو رسالت‌های دو مجموعه است؛ بنابراین همکاری و هم‌افزایی در خدمت رسانی به جامعه امکان‌پذیر است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در این نهاد انقلابی تصریح کرد: مرکز ایسپا با پشتوانه قوی علمی تلاش می‌کند صدای مردم باشد. این کار از طریق سنجش مستمر دید‌گاه‌های مردم در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... انجام می‌شود و آثار مثبت و منفی خدمات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را از نظرگاه مردم‌شناسایی در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار می‌دهد.

رسولی تاکید کرد: متاسفانه در جامعه ما، مدیر مستقیماً در معرض افکار عمومی قرار نمی‌گیرد و فرصت برای مدیریت دیگران، فراهم می‌شود؛ بنابراین برای تقویت ارتباط بین مردم و مجموعه حاکمیت باید تلاش نماییم و از ظرفیت‌های افکارسنجی در این زمینه استفاده نماییم و نباید حضور مردم را بسنده به زمانی که ما نیاز داریم بکنیم، باید به سراغ مردم برویم و انتقادات آن‌ها را بشنویم. باید مردم را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و نظارت مشارکت دهیم، اما این اتفاق خیلی کم در جامعه اتفاق می‌افتد و معمولا از مردم غافل هستیم.

 وی تاکید کرد: این واقعیت است که حاکمیت، دولت و دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام می‌دهند، اما از دید مردم باید این فعالیت‌ها و خدمات نیز سنجیده شود باید روی مردم سرمایه‌گذاری کنیم بررسی نماییم که مردم از چه خدماتی رضایت دارند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از دو هزار و ۸۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروی قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: این مرکز برای استحکام خانواده‌ها و جوانسازی جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تلاش کرده است.

رسولی فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی و ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد را از فعالیت‌های دیگر این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: خون بندناف، مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشا خونی دارند، همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و ... با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند.

وی به فعالیت سه رسانه ایسنا، ایکنا، و سیناپرس در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این رسانه‌ها با هدف امیدآفرینی در بین مردم با انعکاس دستاورد‌های دولت فعالیت می‌کنند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، ایجاد مرکز صنایع خلاق فرهنگی را اولویت اصلی در معاونت فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در این مرکز در زمینه فناوری‌های نوین از جمله انیمیشن، تولید اپلیکیشن فرهنگی- مذهبی، بازی‌ها و ... فعالیت کنیم چراکه کشور‌هایی که فناوری‌های نوین از جمله انیمیشن و گیم را در دست دارند توانستند جوانان را نیز در دست بگیرند.

حجت الاسلام حسن باقری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی هیئت اندیشه ورزان در این اداره کل گفت: این هیئت با حضور اساتید و بزرگان دانشگاهی و حوزوی فعالیت خواهد کرد که مسائل اجتماعی، مذهبی و ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا زمینه تحقیق در این زمینه احصا شود مسئولین استان نیز از این ظرفیت استقبال کردند.

باقری از اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی در حاشیه شهر‌ها خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف ارتباط مستقیم با مردم در حاشیه شهر برگزار می‌شود که با هدف حضور مسئولین در حاشیه شهر و آشنایی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به حاشیه شهر سوق داده شده است.

انتهای پیام
captcha