کارنامه جهاددانشگاهی اصفهان درخشان است
کد خبر: 4174622
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
قائم‌مقام رئیس جهاددانشگاهی:

کارنامه جهاددانشگاهی اصفهان درخشان است

حسن فارسی گفت: جهاددانشگاهی واحد اصفهان ظرفیت فراوان و کارنامه‌ای درخشان دارد و این موضوع با هم‌افزایی و همکاری باید تقویت شود.

حسن فارسی قائم‌مقام رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از اصفهان، آیین تکریم و معارفه مهدی ژیان‌پور، رئیس سابق و زاهد شفیعی، سرپرست جدید جهاددانشگاهی واحد اصفهان، امروز، 19 مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

حسن فارسی، قائم‌مقام رئیس جهاددانشگاهی در این آیین با قدردانی از زحمات مهدی ژیان‌پور، رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: ایشان معلم‌وار و استادوار با همکاران به تعامل پرداخت و این دوی امدادی مسئولیت را تا اینجا به عهده داشت، همچون سایر عزیزانی که از سال 1360 مسئولیت جهاددانشگاهی واحد اصفهان را عهده‌دار بودند و امروز این مسئولیت را به دیگری واگذار می‌کند.

وی افزود: شخصاً از حسن سلوک و تعامل آقای ژیان‌پور با واحد اصفهان و دفتر مرکزی بهره‌مند شدم و تجربه کسب کردم. فضایل و توانمندی‌های ایشان همواره در دفتر مرکزی زبانزد بوده است و به بهترین شکل، مسئولیت خود را به دوش کشیدند و با ارتقا آن را واگذار می‌کنند. آقای شفیعی هم صاحب دانش و تجربه در حوزه گردشگری و شهری هستند، در دانشگاه هنر تدریس می‌کنند و مسئولیت کشوری در وزارت میراث‌فرهنگی دارند.

قائم‌مقام رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت فراوان واحد اصفهان تصریح کرد: کارنامه این واحد درخشان است و با توجه به ظرفیت فراوانی که دارد، باید با هم‌افزایی از فرصت و ظرفیت تازه‌ای که ایجاد می‌شود، استفاده شود تا جایگاه واحد اصفهان ارتقا پیدا کند. اکنون ظرفیتی تازه به ظرفیت موجود این واحد اضافه شده است تا هم‌افزایی‌ها بیشتر شود و با توجه به ظرفیت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و صنعتی که استان اصفهان دارد، همه دست به دست هم دهیم و از این ظرفیت برای کل مجموعه جهاددانشگاهی استفاده کنیم. این اتفاق افتاده است و باز هم باید رخ دهد.

وی ادامه داد: واحدهای استانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور باید نگاه شبکه‌ای داشته باشند؛ یعنی هرگاه می‌خواهند پروژه‌ای در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انجام دهند، بدانند که ظرفیت کل مجموعه جهاددانشگاهی پشتیبان آنهاست. البته اصفهان خود شبکه کوچکی از واحدهای جهاددانشگاهی دارد؛ اما این انتظار می‌رود که از ظرفیت و شبکه کشوری نیز استفاده شود.

فارسی نقطه قوت جهاددانشگاهی را ارتباط با بدنه دانشجویی خواند و گفت: هر واحد استانی که ارتباط با دانشجو را حفظ و از ظرفیت نوآوری، خلاقیت و ایده‌پردازی او استفاده کرده باشد، موفقیتش ادامه پیدا خواهد کرد؛ ولی اگر این ارتباط قطع شده باشد، سکون اتفاق می‌افتد و خبری از خلاقیت، نوآوری و نشاط نخواهد بود. انتظار می‌رود که در اصفهان نیز این موضوع تقویت شود و ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر تقویت هرم نیروی انسانی واحد اصفهان افزود: با توجه به زمینه‌ای که در اصفهان وجود دارد، ظرفیت علمی نیروها در کنار بدنه کارشناسی این واحد باید تقویت شود. همچنین به لحاظ مالی و معیشتی باید بیشتر رسیدگی شود تا ظرفیت‌ها با آرامش بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

قائم‌مقام رئیس جهاددانشگاهی گفت: انتظار می‌رود که تعامل و ارتباط سرپرست واحد اصفهان با اعضای این مجموعه به بهترین نحو باشد، چنانکه آقای ژیان‌پور این‌گونه بود. می‌گویند سرمایه هر مجموعه‌ای، نیروی انسانی آن است و این موضوع در جهاددانشگاهی اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند که هرچه دارد، از نیروی انسانی است؛ بنابراین انتظار می‎‌رفت و می‌رود، چنانکه تاکنون این‌گونه بوده که تعامل با نیروی انسانی باید با کرامت کامل باشد و همه حقوق افراد لحاظ شود.

وی تأکید کرد: توجه به آموزش‌های تخصصی، وجه تمایز جهاددانشگاهی با سایر مجموعه‌هاست. اگر آموزش‌های فاخر و مهارت‌افزا داشته باشیم، درواقع خدمتی به جامعه خواهد بود و باید وارد فضای یادگیری همراه عمل شویم، چنانکه جهاددانشگاهی از ابتدا این‌گونه و آموزش در آن همراه عمل بوده است و این وجه تمایز ما محسوب می‌شود. به همین دلیل، کسانی که در جهاددانشگاهی پرورش یافتند، در دستگاه‌های دیگر توانمندی خود را نشان و با حداقل امکانات، بهترین کارها را انجام دادند.

فارسی تصریح کرد: هر واحدی که نیروهای آن هم‌افزا باشند، حتی در بحران‌ها به بهترین شکل ممکن عمل و بحران را به فرصت تبدیل می‌کنند؛ ولی اگر در مجموعه‌ای واگرایی وجود داشته باشد، بهترین فرصت‌ها نیز خود به خود به بحران تبدیل می‌شود. تهدید درواقع فرصت‌هایی بوده که درست استفاده نشده و به بحران تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha