تأمین زمین برای 1649 نفر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در فارس
کد خبر: 4174835
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

تأمین زمین برای 1649 نفر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت به منظور تأمین زمین برای افرادی که فرزند سوم آن‌ها از آبان 1400 به بعد متولد شده است، از تأمین برای 1649 نفر در قالب این قانون در استان خبر داد.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس امروز ۲۰ مهر ماه در جلسه شورای هماهنگی و راه و شهرسازی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر هیئت دولت به فارس برگزار شد، به تشریح اقدامات این اداره‌کل پرداخت و گفت: جلسه شورای  هماهنگی راه و شهرسازی فارس هر هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد یک شهر جدید در شهرستان جهرم که امروز کلنگ آن زده خواهد شد، گفت: این شهر جدید در هفت کیلومتری شهر جهرم قرار دارد و حدود ٣٠ هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد.

طالبان در خصوص قانون حمایت از جوانی جمعیت نیز اظهار کرد: تا به امروز مقدار زمینی که در راستای این قانون تامین شده به ١۶۴٩ نفر رسیده و برای 685 نفر انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در طرح نهضت ملی بیش از ۴۶۱ هزار و ۵۶۷ نفر از استان فارس ثبت‌نام کردند، افزود: بیش از ۱۵۱ هزار نفر در این طرح تأیید نهایی شدند.

وی با تصریح اینکه ۵۱۰۰ هکتار زمین به طرح نهضت ملی در استان فارس اختصاص یافته است، بیان کرد: در این استان ۸۸ سایت برای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شده است.

طالبان ادامه داد: از این تعداد، آماده‌سازی ١۸ سایت برعهده بنیاد مسکن، ١١  سایت توسط شهرداری‌ها، ٨ سایت توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها، ۵ سایت موسسه عمرانی بسیج، ١۵ سایت اداره کل راه و شهرسازی بوده و ٨ سایت هم مرحله محوطه سازی قرار دارد.

وی با اشاره به میزان زمینی که برای نهضت ملی مسکن تأمین شده است، گفت: تا به امروز ٩١ هزار و ٩٢٢ واحد زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تهیه شده است که عمدتا برای مردم پیامک نیز ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه ٧٢ هزار و 737 نفر واریز وجه را انجام داده‌اند، افزود: ۴ شهرک در اطراف شیراز پیش کرده بودیم که طرح جامع آن آماده است.

انتهای پیام
captcha