اربعین حسینی؛ بزرگ‌ترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی دنیای اسلام
کد خبر: 4174867
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

اربعین حسینی؛ بزرگ‌ترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی دنیای اسلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی دنیای اسلام شناخته شده است، افزود: امیدواریم این اجتماع بزرگ مسلمین، مقدمه‌ای برای فتح قدس شریف و اخراج صهیونیسم خبیث و مستکبر از سرزمین بیت‌المقدس باشد.

نشست تقدیر از فعالان ستاد اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، ۲۰ مهر در نشست تقدیر از فعالان ستاد اربعین که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، گفت: اهمیت موضوع اربعین و برکات مادی و معنوی آن بر آحاد مسلمین پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی  دنیای اسلام شناخته شده است، افزود: امیدواریم این اجتماع بزرگ مسلمین، مقدمه‌ای برای فتح قدس شریف و اخراج  صهیونیسم خبیث و مستکبر از سرزمین بیت‌المقدس باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن قدردانی از مردم، مسئولان، خادمین و فعالان مراسم اربعین امسال و سال گذشته در میزبانی از زوار امام حسین (ع)  بیان کرد: در قاموس خلقت وظایف همه اشخاص، مسئول و غیر مسئول خصوصا در خدمت به مکتب امام حسین(ع) به خوبی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه همت همگانی در میزبانی از زوار اربعین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در کردستان که به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج زائران بود، شایسته تقدیر است، گفت: در کردستان در همه ایام خصوصا در هفته وحدت خط بطلانی بر طراحی‌های دشمن کشیده شد و حقیقتا مصداق عینی فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کردستان است که آن را استانی فرهنگی توصیف کردند.

رمضانی با بیان اینکه به حق کردستان استانی فرهنگی با مردمانی مهمان‌نواز و مهماندوست است، افزود: مردم مریوان کریمانه به ساحت ابا عبدالله الحسین(ع) خدمت کردند و اخیرا در مهمانی امت احمد(ص) و دیگر مراسم‌های هفته وحدت صحنه‌‌های بی‌بدیلی را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه محبت، لطف و بزرگواری مردم استان کردستان نسبت به حضور در مراسم‌ها همگام با مسئولان و میزبانی از زوار اربعین همواره مایه مباهات است، افزود: ناراحتیم که تاکنون از این قافله مخلص عقب مانده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تأکید کرد: در جلسات کارشناسی شده باید نقاط قوت و ضعف کمیته‌های مختلف بررسی و مرتفع شود و زمینه برگزاری هرچه باشکوهتر میزبانی و استقبال از زوار امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۳ فراهم شود و تمهیدات بهتری بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه بایستی بنا را بر محتوای برکات معنوی اربعین بنیان‌گذاری کنیم، اضافه کرد: اگر مواجهه جبهه اسلام و  جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکبار را تحلیل کنیم، در می‌یابیم که هر قدم و قلم و نیت خالص ما می‌تواند در موفقیت جبهه اسلام علیه استکبار تاثیر گذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به برکات مادی و معنوی سفر اربعین یادآور شد : تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای تملک ۲۵ هکتاری اراضی باشماق که مشکلی ۲۰ ساله و برزمین مانده بود به برکت این سفر معنوی انجام شد.

انتهای پیام
captcha