پیشکسوت خوشنویسی یزد تجلیل می‌شود
کد خبر: 4175120
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

پیشکسوت خوشنویسی یزد تجلیل می‌شود

مراسم تکریم و نکوداشت محمود حرازی‌زاده، هنرمند پیشکسوت خطاطی و خوشنویسی استان یزد که بخشی از عمر خود را به کتابت قرآن کریم مشغول بوده است، به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار می‌شود.

محمود حرازی زاده، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم تکریم و نکوداشت محمود حرازی‌زاده، هنرمند پیشکسوت خطاطی و خوشنویسی استان یزد به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت 19 امشب، 22 مهرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار می‌شود، از مستند زندگی این استاد بزرگوار با عنوان «صدای قلم» که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تولید شده، همچنین سردیس و قاب نقاشی این هنرمند نامی رونمایی خواهد شد.

محمود حرازی‌زاده متولد 1316 است که پس از اشتغال به معلمی در آموزش و پروش در سال 1373 به افتخار بازنشستگی نائل آمد و 45 سال تدریس در دانشکده‌های مختلف آموزش و پرورش استان یزد بویژه دانشگاه فرهنگیان و 50 سال سابقه تابلونویسی و خطاطی را در کارنامه دارد.

وی دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و به مدت هشت سال رئیس انجمن خوشنویسان استان یزد بوده است و در هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم، «کاتب» و «خادم نمونه» شناخته شد. همچنین کتیبه‌نویسی چندین مسجد، خوشنویسی روی قاب و قدح با طلای خالص و نوشتن یک جلد قرآن به ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ سانتیمتر از شاخص‌ترین آثار وی است.

یادآور می‌شود برگزاری دوره آموزشی خوشنویسی به همت انجمن خوشنویسان استان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «یادگار مهر» و ... از دیگر برنامه‌های این هفته در استان یزد اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha