«کلاغ گرسنه» راوی مفهوم شکرگزاری برای کودکان شد
کد خبر: 4175396
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

«کلاغ گرسنه» راوی مفهوم شکرگزاری برای کودکان شد

کتاب «کلاغ گرسنه» که به تازگی در انتشارات به‌نشر منتشر شده با روایت داستانی از زندگی کلاغ سیاهی خوش‌صدا تلاش می‌کند مخاطب کودک و نوجوان را با مفهوم شکرگزاری با زبان قصه آشنا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از انتشارات به‌نشر، این کتاب قصه کلاغ گرسنه‌ای را روایت می‌کند که هنگام ظهر و در آفتاب سوزان همه جا به دنبال غذا می‌گردد تا بلاخره یک دانه گردو پیدا می‌کند و می‌گوید: «خدا را شکر. بالاخره چیزی برای خوردن پیدا کردم.» اما حیوانات دیگر او را مسخره می‌کنند که به خاطر یک گردوی کوچک خدا را شکر کرده است.

محمدرضا شمس، نویسنده باتجربه و نام‌آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این اثر کودکان با عبارت‌های کوتاه و خواندنی کودکان را ضرب المثل معروف «شکر نعمت نعمتت افزون کند» و مفهوم شکرگزاری آشنا می‌کند.

کتاب «کلاغ گرسنه» با تصویرگری اسماعیل چشرخ در قالب کتاب‌های پروانه ویژه کودکان در قطع رحلی با 36 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده و با قیمت 55 هزار تومان در فروشگاه‌‌های کتاب انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «روباه با دمش محکم به گردو زد. گردو قل خورد و قل و قل و قل از انجا دور شد. کلاغ به طرف گردو پرید. روباه به دنبال کلاغ دوید. آن قدر هول بود که تخته سنگ را ندید...»

محمدرضا شمس نویسنده و نمایشنامه‌نویس کودک و نوجوان که کتاب‌های «صدای بزغاله» و «قصه پلی که بود و دیگرنیست» او در قصه سروش کودک و مجله سلام بچه‌ها برگزیده شده‌اند و کتاب «بهار» وی برنده دیپلم افتخارکانون پرورش فکری کودک و نوجوان را کسب کرده است. از او کتاب‌های «توپی تو» و «پیچوله‌کوچوله» در انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha