کتاب ضروریات شیمی دارویی فویه منتشر شد
کد خبر: 4176103
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب ضروریات شیمی دارویی فویه منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل کتاب «ضروریات شیمی دارویی فویه» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به ویژه کولینرژیک، آدرنرژیک، هورمون‌های استروییدی و دارو‌های مورد استفاده در درمان بیماری‌های تنفسی منتشر کرد.

کتاب ضروریات شیمی دارویی فویهبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «ضروریات شیمی دارویی فویه» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به ویژه کولینرژیک، آدرنرژیک، هورمون‌های استروییدی و دارو‌های مورد استفاده در درمان بیماری‌های تنفسی منتشر کرد.

این کتاب توسط ویکتوریااف، روچ، اس. ویلیامزیتو، توماسال. الیمک، دیویدای. ویلیامز طی سال ۲۰۲۰ در آمریکا تالیف گردیده که تفسیر بالینی مباحث شیمی دارویی می‌باشد و توسط دکترمحمدجوهری دکترای تخصصی شیمی دارویی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دکتر دانیال غلامین دکترای عمومی داروسازی ترجمه گردیده است.

در این کتاب که در باب مباحث دارو‌های کولینرژیک، آدرنرژیک، هورمون‌های استروئیدی و دارو‌های کاربردی در بیماری‌های تنفسی می‌باشد، سعی بر آن شده که مفاهیم کتاب نه صرفا به صورت ترجمه‌ای از متن اصلی مرجع، بلکه حاوی مباحث کاربردی و بالینی نیز باشد که آن، افزایش آگاهی نسبت به دارو‌های هورمونی و تنفسی پیش بینی شده است.

کتاب شامل چهار فصل بوده که در ابتدای هر فصل اهداف فصل برای مطالعه کننده شرح داده شده تا علاوه بر علمی بودن به جنبه آموزشی کتاب نیز پرداخته شود بنابراین، مطالب هر فصل به شیوه‌ای تدوین و چینش شده‌اند که مطالعه‌کننده به شیوه اصولی با مفاهیم موجود در کتاب آشنا شود.

با عنایت به این موضوع که قبل از این کتاب این دسته از دارو‌ها مورد توجه ویژه قرار نگرفته‌اند و علت تاکید بر این موضوع کاربرد بالینی و اختلاف اثرات دارویی این دارو‌ها به علت تفاوت‌های جزئی موجود در ساختار بیوشیمیایی این دسته‌های دارویی است و این کتاب به مانند ذره بینی می‌باشد که ساختار شیمیایی و رابطه میان ساختار و اثر دارو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دلیل متمایز کننده این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های مشابه این زمینه، مرجع بودن کتاب فویه در زمینه داروسازی است و همین مسئله کتاب را گزینه‌ای مناسب برای ترجمه و ارائه به جامعه علمی کشور می‌کند که امید می‌رود، باعث افزایش سطح آگاهی نسبت به این دسته‌های دارویی شده و زمینه آشنایی بیشتر با آن‌ها را در امورات درمانی فراهم آورد.

کتاب «ضروریات شیمی دارویی فویه»، ۲۴۰ صفحه ای، در ۴ فصل ترجمه شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha